سرىبير روزنامه تشرين:

معارضین براي گفت وگو، پيش شرط تعيين نكنند

معارضین براي گفت وگو، پيش شرط تعيين نكنند
شنبه 14 بهمن 1391 - 20:53

دمشق، العالم - سردبير روزنامه سوری تشرين گفت: اگر "معاذ الخطيب" (رييس ائتلاف مخالفان سوريه) برای گفت وگو با نظام سوريه جدي است، بايد بدون پيش شرط وارد گفت وگو شود.

"محي الدين محمد" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: اعلام آمادگی الخطيب برای گفت گو با نظام سوريه، در واقع آگاهی به شمار مي آيد، شايد اين اقدام همراه با تاخير بوده است ولي در كل اقدامي عقلاني و منطقي است.
 وي افزود: بايد فصل جديدي میان حکومت سوریه و مخالفان آغاز شود تا سوریه را از توطئه اي كه در آن گرفتار شده، خارج كنيم، توطئه اي كه همگان را به جنگ كشاند و کشور را نابود کرد.
اين فعال رسانه اي درباره تهديدهاي الخطيب مبني بر اينكه در صورت شكست گفت وگوها ميان مخالفان و حکومت سوریه، از جهانيان دعوت خواهد كرد تا به مراكز دولتي و مراكز نظامي سوريه حمله كنند، تصریح کرد: جاي بسي ننگ است كه كسي نيروهاي خارجي را براي حمله هوايي به كشورش دعوت كند.
 سردبير روزنامه تشرين با تاکید بر این که رهبري سوريه از درگيري ها به هيچ وجه نفع و سودي نمي برد، اظهار داشت: در صورت قطع حمایت های سیاسی و نظامی از گروه های مسلح و عقب نشینی تروريست ها از خاك سوريه، عمليات نظامي در کشور متوقف شده و سوریه روی آرامش خواهد دید.
محمد تاكيد كرد كه سوريه در حال حاضر فقط از خود دفاع مي كند و در حال مقابله با گروههاي مسلحي است كه از خارج به كشور نفوذ كرده و شعار خشونت و ترور سر مي دهند و باصطلاح تحت نام "آزادي حلب" و "آزادي دمشق" عليه همه سوري ها وارد جنگ شده اند.
 وي درباره انگيزه هاي رییس ائتلاف مخالفان سوریه (گروه های مسلح) در اعلام آمادگی گفت وگو با حكومت سوريه، گفت: الخطیب  خود شاهد بود كه چگونه غربي ها به مخالفان حکومت سوریه وعده هاي پوچی  دادند و به آنها عمل نکردند از این رو مخالفان در صدد تغییر رویکرد خود نسبت به غربی ها برآمدند.
روزنامه نگار سوری ادامه داد: کشورهای غربی - عربی حامی تروریست ها در واقع به دنبال بهره برداري از بحران سوريه به نفع خود هستند كه هيچ شخص عاقلي چنين چيزي را نمي پذيرد.
وي از مخالفان مسلح و سران خارج نشین انها خواست تا در اقدامات خود بازنگري كنند و ببينند كه راهي كه پس از شوراي استانبول در پيش گرفتند، به نفع مردم سوريه نبوده بلكه بر رنج و سختي آنها افزوده است.
10:52
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها