سیاستمدار مصری:اعتراضات خشونت‌بار انقلاب نيست

سیاستمدار مصری:اعتراضات خشونت‌بار انقلاب نيست
يکشنبه 15 بهمن 1391 - 13:21

العالم - یکی از مسئولان حزب حاكم آزادي و عدالت در مصر گفت: اقدامات آشوبگرانه و خشونت باري كه در روزهاي گذشته روي داده، به هيچ وجه به انقلاب مصر مربوط نمي شود.

"أحمد أبو بركه" روز یکشنبه در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: آنچه در روزهاي اخير در مصر روي داد، تداوم اقدامات جنايتكارانه به تقلید از سیاستهای رژيم استبدادي سرنگون شده مصر تا قبل از وقوع انقلاب 25 ژانويه است.
ابوبرکه افزود: اوضاع سياسي مصر اكنون با اوضاع زمان مبارك و قبل از آن متفاوت است؛ زيرا ما در فضاي سياسي بسيار بازي قرار داريم كه به همه احزاب و گروه هاي سياسي كشور اجازه مي دهد با همه وسايل موجود بدون هيچ محدوديت و مشكلي به بيان عقاید خود بپردازند.
وي ادامه داد: در اين فضاي سياسي، بايد تنها راهکارهای قانونی را دنبال کرد؛ و باید دانست که عظمت انقلاب مردم مصر به مسالمت آميز بودن آن است.
أبوبركه با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با اقدامات خشونت طلبان، از مواضع جبهه نجات ملي مصرانتقاد کرد و گفت: جبهه نجات ملي در فضاي حكومت استبدادي دوران مبارك و ما قبل از آن به سر مي برد.
ابوبركه تاكيد كرد: راه كارهاي دموكراتيك مشخصي براي مطالبه حقوق مردم وجود دارد و از طريق قانون و فعاليت حزبي مي توان به اين خواسته ها دست يافت.
وي تصريح كرد: در آستانه انتخابات پارلماني هستیم و هر كسي كه مطالباتی دارد باید به صورت دمکراتیک، از راه قانونی آن را مطرح کند.
 02 - 22:25
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها