چرا نتانياهو بر طبل ايران هراسي مي كوبد؟

چرا نتانياهو بر طبل ايران هراسي مي كوبد؟
يکشنبه 15 بهمن 1391 - 23:18

رئيس امور بين الملل موسسه پژوهشی الاهرام مصر معتقد است كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي سعي مي كند با ايجاد هراس از ايران و حزب الله در داخل اسرائيل، كابينه خود را درگير "شرايط غيرعادي" جلوه دهد.

" اسامه الدليل " يكشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي بدون ايجاد شرايط فشار و وحشت در جامعه، به هيچ وجه قادر به حفظ ثبات خود نيست به همين سبب همواره برنامه هايي جديد براي خود مي تراشد تا با استناد به آن ها كابينه بتواند مدت بيشتري در راس قدرت بماند.
وي افزود: خطرهايي كه رژيم صهيونيستي براي خود در نظر مي گيرد، در درجه نخست ايران و برنامه هسته اي آن و ادعاي دستيابي اين كشور به سلاح اتمي است و پس از آن نيز حزب الله و سوريه و محور مقاومت قرار دارد، محوري كه در آستانه پيروزي كامل قرار گرفته است.
رئيس امور بين الملل موسسه الاهرام تاكيد كرد كه تلاش هاي دوساله اخير قطر، تركيه، عربستان، رژيم اسرائيل و حمايت هاي آمريكا و غرب براي تضعيف محور مقاومت ناكام مانده است. به همين دليل به نظر مي رسد رژيم اسرائيل در مرحله بعد، گرفتار چالشي اساسي خواهد بود.
الدليل تاكيد كرد: تحولات منطقه، هرج و مرج موجود در مصر، سوريه، اردن و عراق به نفع كابينه نتانياهو و فرصتي براي رژيم صهيونيستي است، زيرا بقاي خود را در گرو هرج و مرج در منطقه می بیند.
وي حمله هوايي رژيم صهيونيستي به مركزي پژوهشي در سوريه را حماقت بزرگي دانست كه نتانياهو مرتكب آن شد و گفت: نتانياهو با اين كار، بادكنك بزرگي را به هوا فرستاده و اكنون در انتظار واكنش طرف مقابل است.
الدليل با تاكيد بر اين كه واكنش سوريه به اين تجاوز چندان به طول نخواهد انجاميد و دردناك و تحقير آميز خواهد بود، خاطر نشان كرد: واكنش سوريه، ضرورتا به همان شيوه نخواهد بود و ممكن است مجازاتي به شكل ديگر باشد.
وي افزود: نتانياهو در كابينه جديد خود هزينه گزافي در قبال اين حماقت خواهد پرداخت و ممكن است براي نجات كابينه اش و حفظ ثبات رژيم صهيونيستي كه دچار دودستگي شده است، گرفتار مصيبت هاي تازه تري نيز شود.
26
 

پربیننده ترین خبرها