كشت محصولات درپشت بامهاي غزه

كشت محصولات درپشت بامهاي غزه
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 21:55

غزه (العالم) – با ادامه محاصره نوار غزه و حبس جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 700 هزار نفر در مساحتي بسيار محدود، اهالي اين منطقه براي تامين برخي محصولات مورد نياز خود به كشت در پشت بام منازل متوسل شده اند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم محدوديت شديد فرصت هاي شغلي و گراني زمين، باعث شده بسياري از اهالي نوار غزه براي برطرف كردن نياز هاي غذايي خود به ايده كشت انواع سبزي در پشت بام منازل روي آورند.
"محمد الشطلي"يكي از مسئولان سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد(فائو)، در گفت وگو با العالم اظهار داشت: نياز روزمره مردم و محدوديت شديد زمين هاي كشاورزي در نوار غزه، ما را به كشت در پشت بام منازل وادار كرده است.
وي افزود: با توجه به انبوه جمعيت درنوار غزه، محدوديت روز افزون اراضي كشاورزي در منطقه و تاثير منفي اين روند بر آينده غذايي ساكنان، ايده كشت بر بام منازل را دنبال مي كنيم.
به اين ترتيب نوارغزه در سايه محاصره رژيم صهيونيستي، به قدرت ابتکاری دست یافته كه با وجود تمام مشكلات مي تواند الگويي براي ديگران باشد.
محاصره ضد بشری فلسطینیان ساکن غزه که از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۷ و در پی پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی و شکست جنبش فتح شروع شده است، همچنان ادامه دارد. 
tt-4-11:01
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها