هنیه: اقتدار فلسطین اقتدار جهان اسلام است

هنیه: اقتدار فلسطین اقتدار جهان اسلام است
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 07:38

نخست وزیر دولت حماس در غزه گفت که اقتدار فلسطین و آزادسازی آن مرتبط با اقتدار امت اسلامی و عربی و خیر و صلاح آن است و امت اسلامی به زودی فلسطین را از لوث اشغالگری رژیم صهیونیستی می رهاند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسماعیل هنیه در جریان استقبال از کاروان شماره 19 "مایل‌ها برای لبخند" در منزل شخصی خود در اردوگاه ساحلی در غرب شهر غزه، که حدود 150 حامی خارجی فلسطین از کشورهای مختلف عربی و اسلامی در آن حضور داشتند، به بیان این مطالب پرداخت.
هنیه از هیات هایی که برای حمایت از ملت فلسطین به نوار غزه سفر می کنند و سهم بسزایی در لغو محاصره جائرانه این باریکه دارند، تقدیر و تشکر کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه فلسطین در طول تاریخ عامل اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی و عربی بوده، تشریح کرد: تا زمانی که امت اسلامی و عربی مقتدر و سلامت باشد، فلسطین نیز مقتدر و قدرتمند و سلامت خواهد بود.
نخست وزیر حماس ضمن تمجید از شعارهای ملت های آزاده در جریان انقلاب های عربی تحت عنوان " ملت خواهان آزادی فلسطین است"، تاکید کرد که فلسطین همچنان تحت سیطره و اشغالگری دولت عبری است، اما امروز با استعانت به مقاومت و نهضت و بیداری امت اسلامی و بازگشت آن به دوران اقتدار و شکوفایی خود، ملت فلسطین راه خود به سمت پیروزی و آزادی را پیدا کرده است.
اسماعیل هنیه افزود: فلسطین عامل اتحاد امت اسلامی خواهد بود و به رغم مشکلات فراوانی که تمامی کشورهای عربی و اسلامی درگیر آن هستند، ما به یقین می دانیم که تمامی این کشورها و ملت های آزاده آن ها، همراه با فلسطین و مسائل آن با همدیگر متحد شده و پیش به سمت آن گام بر می دارند، زیرا تمامی ملت های عربی و اسلامی می دانند که فلسطین نشانه ای از نشان های قرآن کریم است و قدس شریف نیز قبله اول مسلمانان است و تا زمانی که این اماکن مقدس تحت سیطره و اشغال صهیونیست ها باشند، امت اسلامی و عربی متحمل محنت و مصیبت خواهند شد و همواره فلسطین و مسجد الاقصی را امانتی بر گردن خود می دانند.
به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین هنیه تشریح کرد که این کاروان همراه با تمامی زنان و مردان و علمای فلسطینی مقیم خارج که در آن حضور دارند، دلیل واضحی است بر اینکه استراتژی رژیم صهیونیستی و سیاست های آن در زمینه محاصره جائرانه غزه، شکست خورده است.
وی تاکید کرد که صهیونیست ها غزه را محاصره کرده اند تا آن را از اذهان امت ها و ملت ها دور کنند، اما این هیات به رغم محاصره جائرانه راهی غزه شده و ارسال چنین کاروان هایی به منزله پلی برای رسیدن به غزه و فلسطین خواهد بود.
این مقام بلندپایه حماس تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای تضعیف و درهم شکستن عزم و اراده ملت فلسطین را ایده ای احمقانه خواند و ضمن اشاره به پیروزی ها و دستاوردهای مقاومت طی سال های گذشته و شلیک موشک های مقاومت به دورترین مناطق فلسطین اشغالی و فراری دادن بیش از دو میلیون صهیونیست به پناهگاه ها و التماس دولت عبری برای امضای توافقنامه آتش بس با گروه های مقاومت، تصریح کرد که پایداری ساکنان غزه موجب پایداری هرچه بیشتر امت اسلامی و انقلابیون در کشورهای عربی خواهد شد و ملت فلسطین به رغم محاصره غزه به پیروزی خواهد رسید.
اسماعیل هنیه تشریح کرد که پیروزی اخیر را مقاومت محقق نمود و مصر نیز نه یک میانجی، بلکه شریکی بزرگ در تحقق این پیروزی شکوهمند بود.
هنیه افزود: رژیم صهیونیستی یک روز پس از آغاز جنگ اخیر علیه غزه به منظور اعللام آتش بس دست به دامان مصر و آمریکا شد، زیرا مقاومت تمامی معادلات را تغییر داد و توانست مناطق مرکزی و حساس این رژیم را هدف موشک های خود قرار دهد و جنگی روانی را علیه صهیونیست ها به راه بیندازد و این دلیل واضحی بود بر اینکه مقاومت طی این جنگ نقشی فعال و سازنده را ایفا کرد و یکی از بهترین نمونه های ایثار و فداکاری را از خود به نمایش گذاشت و در نهایت نیز این جنگ با تسلیم رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت قهرمان و شروط و خواسته های آن به پایان رسید، بنابراین دشمن چه از نظر نظامی و چه از نظر سیاسی مغلوب مقاومت شد.
وی ضمن تمجید از موضع طرف های عربی و اسلامی به ویژه مصر، قطر، ترکیه، ایران و .. به منظور توقف حملات صهیونیست ها علیه غزه، اشاره کرد که فلسطینیان مقیم خارج در تمامی راهپیمایی ها در کشورهای عربی و اسلامی و اروپایی و آمریکایی شرکت می کنند و همبستگی خود با ملت فلسطین را نشان می دهند، بنابراین این یک پیروزی مضاعف در عرصه های سیاسی، اطلاع رسانی، نظامی و روانی برای مقاومت و ملت فلسطین به شمار می رود.
نخست وزیر دولت حماس در غزه خاطر نشان کرد که تاریخ قبل از نبرد سجیل با تاریخ بعد از این نبرد کاملا متفاوت است و وضعیت مقاومت و امت اسلامی و عربی نیز قبل و بعد از جنگ تغییرات زیادی را شاهد بوده است.
اسماعیل هنیه تصریح کرد که پیروزی فلسطین و غزه، پیروزی امت اسلامی و عربی نیز هست و این پیروزی ما را بیش از پیش به آزادی قدس و مسجد الاقصی نزدیک می کند و کسانی که به هر شیوه ممکن از ما حمایت می کنند، در این پیروزی ارزشمند شریک خواهند بود.
هنیه سلام و درودهای خود را نثار آوارگان فلسطینی در اردوگاه های لبنان و دیگر کشورها نموده و ضمن تاکید مجدد بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی، تشریح کرد: ما هرگز از حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود چشم پوشی نخواهیم کرد و کسی که از این حق کوتاه آید، از ما نیست و بنده صراحتا اعلام می کنم که اهل عسقلان هستم و عسقلان شهر و دیار من است و سرانجام نیز به آن جا بازخواهم گشت.
وی همچنین از مسئول هماهنگ کننده کاروان "مایل ها برای لبخند" تشکر کرد و ضمن اشاره به سعادت و خرسندی ملت فلسطین از سفر هیات های مختلف به غزه به منظور همبستگی با ساکنان آن، تاکید کرد که سفر این هیات ها به غزه موجب تقویت ثبات و پایداری ملت فلسطین و اتحاد امت اسلامی و عربی خواهد شد و فلسطین آرمان تمامی عرب ها و مسلمانان است.
هنیه افزود: امیدوارم هرچه زودتر در قدس آزاد شده از اشغالگری و سیطره صهیونیست ها با همدیگر دیدار کنیم و این هدف و مسیر ماست.
اسماعیل هنیه ضمن اشاره به اینکه تاریخ ثابت کرده که فلسطین به دست امت اسلامی و عربی آزاد خواهد شد، خاطر نشان کرد: ای برادران وظیفه ما این است که ثابت قدم بمانیم و جهاد و مبارزات خود با دشمن صهیونیستی را ادامه دهیم و هرگز از حقوق خود چشم پوشی نکنیم و وظیفه شما نیز حمایت و اعلام همبستی با ما و دعا برای آزادی تمامی سرزمین های فلسطینی از لوث اشغالگری صهیونیست های غاصب است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها