وزیر دفاع سوریه

ارتش سوریه شکست ناپذیر است

ارتش سوریه شکست ناپذیر است
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 09:39

وزير دفاع سوريه می‌گوید ارتش قهرمان سوريه كه خود را براي مقابله با تجاوزات دشمن صهيونيستي آماده كرده، به جهان ثابت كرده كه ارتشي قدرتمند و آموزش ديده و شكست ناپذير است و از تماميت ارضي كشور دفاع خواهد كرد و اجازه نخواهد داد كه تروريست ها ذره اي از خاك كشور را جدا كنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال فهد جاسم الفريج در گفت‌وگویی مشروح با تلویزیون دولتی سوریه به بررسی ابعاد، پیامدها و موقعیت کنونی سوریه و مسایل نظامی و سیاسی آن، به خصوص تجاوز هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور پرداخت.
 
دستور اسرائيل به تروريست ها براي حمله به سامانه هاي پدافند هوائي سوريه
وزير دفاع سوريه در این مصاحبه گفت: اسرائيل به گروه‌هاي تروريستي فعال در سوريه دستور داده كه سامانه‌هاي پدافند هوائي سوريه را از كار بيندازند زيرا اسرائيل مي‌داند كه سامانه‌هاي پدافند هوائي سوريه سراسر اين كشور را پوشش مي‌دهند و قادر به مقابله با تجاوزات دشمن صهيونيستي هستند.
وزير دفاع سوريه افزود‌: گروه‌هاي تروريستي هر روز به سامانه‌هاي پدافند هوائي از جمله رادارها، تجهيزات الكترونيكي و ضدهوائي‌ها براي تخريب و از كار انداختن آن حمله مي‌كنند و هنگامي كه از نزديك نمي‌توانند سامانه‌هاي پدافند هوائي مستقر در سراسر سوريه را هدف قرار دهند، با شلیک گلوله‌هاي خمپاره به اين سامانه‌ها حمله مي كنند .
الفريج با بیان اینکه فرماندهي ارتش سوريه هنگامي كه متوجه شد گروه‌هاي تروريستي سامانه‌هاي پدافند هوائي را هدف گرفته‌اند، اين سامانه ها را در مناطق امن مستقر كرد تا این گروه‌ها دسترسي به اين سامانه‌ها نداشته باشند و نتوانند حتی آن را با گلوله‌هاي خمپاره آن را هدف بگيرند، گفت: مستقر كردن سامانه‌هاي پدافند هوائي در مناطق خاص باعث كاهش پوشش راداري برخي مناطق شد كه گروه‌هاي تروريستي و دشمن صهيونيستي از اين مناطق اطلاع دارند.
 
هم‌دستي گروه‌هاي تروريستي با دشمن صهيونيستي در حمله به مركز تحقيقات علمي دمشق
وزير دفاع سوريه گفت: دشمن صهيونيستي با كمك گروه‌هاي تروريستي به مركز تحقيقات علمي در منطقه جمرايا در ريف دمشق حمله كرد. گروه هاي تروريستي پیش از این ده‌ها بار به اين مركز تحقيقاتي براي تخريب آن حمله كرده بودند .
الفريج با تاکید بر این مساله که اسرائيل پس از ناكامي گروه‌هاي تروريستي در تخريب مركز تحقيقات علمي دمشق خود دست به كار شد و با جنگنده‌هايش اين مركز را بمباران كرد ؛گفت : ارتش سوريه شايد برخي مواضع خود را براي حفظ جان نظاميان تخليه كند زيرا برخي مواضع داراي تعداد كمي نيروي نظامي هستند و برخي مواضع نيز اهميت چنداني ندارند و مواضعي نيز دور از پادگان‌هاي اصلي هستند و اين مواضع دوردست بايد هر روز كمك‌هاي لجستيكي دريافت كنند كه گروه‌هاي تروريستي گاه در مسير كاروان‌هاي حامل كمك‌هاي لجستيكي بمب كار مي‌گذارند و اين امر منجر به شهادت نظاميان مي‌شود. گروه‌هاي تروريستي همچنين به مواضعي كه داراي تعداد كمي نيروي نظامي هستند، با نيروهائي ده‌ها برابر نيروهاي اين مواضع حمله مي‌كنند لذا بهتر است كه چنين مواضعي براي حفاظت از جان نظاميان تخليه شود.
الفريج در مورد ماجرای فرودگاه نظامی تفتناز که شورشیان برای تصرف آن بیش از 1500 کشته دادند و تبلیغات زیادی نیز در مورد آن به راه انداختند نیز گفت: فرودگاه تفتناز نزدیک مرزهای ترکیه واقع است که از مدتی پیش تعدادی بالگرد تعمیر شده و اسقاطی در آن نگهداری می‌شد و کادر شاغل در این فرودگاه متخصصین فنی بودند که برای جنگیدن آموزش ندیده بودند و ارتش پس از تشدید حملات گروه‌های تروریستی به فرودگاه تفتناز تصمیم گرفت که کادر فنی و بالگردهای تعمیر شده را از این فرودگاه خارج کند و بالگردهای اسقاطی نیز که کاربردی نداشتند، در این فرودگاه باقی ماندند لذا این فرودگاه هم اکنون هیچ اهمیت نظامی استراتژیک ندارد.
وزیر دفاع سوریه در مورد فرودگاه بوکمال در شمال شرق این کشور و نزدیک مرزهای عراق هم گفت: فرودگاه البوکمال نیز ویژه هواپیماهای زراعی است و امکان فرود آمدن هواپیماهای نظامی در آن وجود ندارد ولی بالگرد می‌تواند در آن فرود بیاید و با توجه به اینکه فرودگاه البوکمال هم اکنون زمینی بایر بیش نیست، حفاظت از آن ضروری نبود.
الفریج گفت : پادگانی در منطقه غوطه دمشق وجود دارد که گروه‌های تروریستی با نیروهائی ده‌ها برابر نیروهای پادگان غوطه دمشق به آن حمله کردند و فرماندهی ارتش چون این پادگان را مهم و حساس می‌داند، ظرف 24 ساعت آن را از گروه‌های تروریستی باز پس گرفت.
 
اردوگاه یرموک را فلسطینی‌ها واگذار کرده‌ایم
وزير دفاع سوريه تاكيد كرد ارتش سوريه هرگز وارد اردوگاه اليرموك نشده است و گروه‌هاي مسلح به دستور اسرائيل براي ورود به آن برنامه‌ريزي كردند با اين هدف كه سوريه را در تنگنا قرار دهند و بعد از اينكه افراد مسلح فلسطيني‌ها را هدف قرار مي‌دهند، وانمود كنند كه ارتش سوريه براي هدف قرار دادن فلسطيني‌ها وارد اين اردوگاه شده است، اما سوريه فريب اين بازي را نخورد. سوريه اين اردوگاه را به فلسطيني‌هاي ساكن آن واگذار كرد تا اين موضوع را به شيوه‌اي كه مناسب مي‌بينند، حل و افراد مسلح را بيرون كنند بنابراين ارتش هيچ حضوري در داخل اردوگاه ندارد.
سوریه پایه محور مقاومت است
وي گفت سوريه محور مقاومت را در منطقه رهبري مي‌كند؛ محوري كه با طرح صهيونيستي - آمريكايي مقابله مي‌كند. هدف از اين طرح در درجه اول تحقق خواسته اسرائيل است و با اين طرح سال‌ها تلاش كردند سوريه را تضعيف و از خارج آن را از طريق تجاوز سال 2006 يا اشغال عراق و تهديد آمريكا عليه سوريه، سرنگون كنند.
فهد جاسم الفريج افزود شكست طرح سرنگوني سوريه از خارج باعث شد توطئه گران به تلاش براي سرنگوني آن از داخل روي آورند. بنابراين دولت‌هاي آمريكايي، غربي و صهيونيستي و همه حاميان اسرائيل به منظور اين اقدام برنامه‌ريزي كردند و از آنجا كه اين طرح به منابع مالي و ابزارهايي نياز دارد، متاسفانه برخی رژیم‌های عربي تامين هزينه آن را به عهده گرفتند و ابزارهاي آن گروه‌هاي مسلحي بودند كه هزاران نفر از آنها را از خارج آوردند و اين گروه‌ها و در راس آنها جبهه النصره و ديگر گروه‌هاي تندرو داراي تفكر تكفيري و كاملا از اسلام دور هستند و علاوه بر اين توطئه گراني را از داخل كشور به خدمت گرفتند.
وي تصريح كرد ما به عنوان نظامي مي‌دانيم كه هر جنگ خارجي صد بار آسان‌تر از جنگ داخلي است به همين علت امكانات بسيار زيادي از جمله امكانات فني، نظامي و مالي عظيمي براي توطئه عليه سوريه و برهم زدن ثبات آن فراهم شد.
 
هدف نابودی زیرساخت‌های سوریه است
وزير دفاع سوريه تاكيد كرد گروه‌هاي مسلح تاسيسات زيربنايي كشور از جمله بيمارستان‌ها، مدارس، كارگاه‌ها و بخش‌هاي خدماتي اساسي و انرژي، برق و آب و راه‌هاي ارتباطي را هدف قرار مي‌دهند و اين بدان معنا است كه آنها در درجه اول شهروندان سوريه را هدف قرار مي دهند.
وي گفت اقدامات خرابكارانه گروهاي تروريستي و كشتار در جهت اصلاح يا تحول نيست و فقط دشمنان سوريه از آن سود مي برند و هدف از آن تخريب كامل ميهن و هدف قرار دادن زندگي روزمره شهروندان است از اين رو دولت و گروههاي مسلح وظيفه دارند به شهروندان كمك رساني كنند اما گروههاي مسلح مانع از رسيدن كمك ها به شهرها و روستاهاي نيازمند مي شوند و كاروان هاي كمك رساني را غارت و سرقت مي كنند و خودروهاي حامل كمك ها را به آتش مي كشند يا اينكه در مسير اين خودروها بمب گذاري مي كنند.
فهد جاسم الفريج اظهار داشت نيروهاي مسلح نقش خود را ايفا مي‌كنند اما نمي‌توانند هر روز در همه مناطق سوريه امنيت هزاران كيلومتر را تامين كنند و نمي‌توانند جلوي هر تير برق يا هر مدرسه يا موسسه دولتي يك سرباز مستقر كنند و انجام دادن اين كار براي هر كشوري در جهان دشوار است.
وزير دفاع سوريه گفت نيروهاي مسلح گروه‌هايي را كه هدفشان تخريب ميهن است، تحت تعقيب قرار مي‌دهند و با شيوه‌هاي گوناگون از رسيدن اين گروه‌ها به اهداف‌شان جلوگيري مي كنند و اگر گروهي از سارقان در شرايط عادي مي‌تواند در منطقه اي رعب و وحشت ايجاد كند، پس هزاران تكفيري مستقر در استان‌ها كه از نظر نظامي، لجستيكي ومالي مورد حمايت طرف‌هاي خارجي هستند، چه كارهايي مي‌توانند انجام دهند.
 

پربیننده ترین خبرها