جبهه النصره در لبنان خیمه انداخت

جبهه النصره در لبنان خیمه انداخت
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 09:43

جبهه النصره که در سوریه به فعالیت های تروریستی مشغول است، با هماهنگی گروه های تندروی وهابی در اردوگاه آوارگان فلسطینی " عین الحلوه" به دنبال تشکیل نسخه ای لبنانی از این جبهه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ائتلاف شامل گردان های موسوم به عبدالله العزام، فتح الاسلام، جند الاسلام، جند الشام، اعضای سابق گروه الانصار و عناصر جدا شده جنبش جهاد اسلامی خواهد بود.
مقامات امنیتی اردوگاه عین الحلوه واقع در صیدا در جنوب لبنان، اعلام کردند که این گروه در منطقه "تواره" استحکامات نظامی بنا کرده و مسلح شده است؛ همچنین محل آموزش های نظامی اعضای این جبهه در منطقه "بساتین" گسترده شده است.
گفته می شود 50 درصد اردوگاه عین الحلوه در کنترل این گروه قرار گرفته است و دیگر تحت کنترل ارتش لبنان نیست.
به نقل از منابع مطلع در اردوگاه عین الحلوه عناصر شبه نظامی موجود در این پایگاه دیگر روبندهای همیشگی مبارزان فلسطینی که برای مخفی کردن چهره به کار می رفت، به صورت نمی زنند و آشکارا مسلح شده اند.
هیثم و محمد السعدی، بلال بدر، توفیق طاها، اسامه الشهابی و ماجد المجد، چند چهره سعودی و سوری از اعضای دیگر تشکیل دهنده این ائتلاف هستند. گفته می شود این ائتلاف به زودی موجودیت خود را اعلام و فعالیت هایش را آغاز خواهد کرد.
سران این گروه دستورات و بیانیه های داخلی برای اداره این جبهه صادر کرده و گفته می شود اساس تفکرات سیاسی و ایدئولوژیک این گروه بسیار با اسلافشان متفاوت است؛ اما به هرحال تلاش می شود این گروه رویکردی شبیه به گروه های فتح الاسلام و جند الشام داشته باشد.
بلال بدر که یکی از ستاره های این گروه شناخته می شود متهم به قتل 8 ساکن اردوگاه عین الحلوه است؛ وی اخیرا تلاش کرده بود تا هواداران دولت سوریه را از اردوگاه عین الحلوه اخراج کند.
بدر با هوادارانش به مقر جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین - فرماندهی کل حمله کرد و همچنین به ایست بازرسی های این اردوگاه حمله ور شد و محافظان را خلع سلاح کرد.
به گزارش الاخبار لبنان بلال بدر جوانی 21 ساله است که معمولا در اختفا رفت و آمد می کند؛ یکی از بستگان وی می گوید او شب ها بیدار است و روزها بسیار دیر از خواب بر می خیزد.
بلال بدر گروهی متشکل از 20 جوان فلسطینی را در اختیار دارد و بسیاری می گویند وی تحت امر توفیق طاها و اسامه الشبابی است؛ همچنین گفته می شود چندین گروه متشکل از جوانان شبه نظامی تحت امر این 2 تن هستند.
توفیق طاها، اسامه الشبابی، هیثم و محمد السعدی پیش از این گفته بودند این ائتلاف مدل توسعه یافته جبهه النصره در سوریه خواهد بود و اردوگاه عین الحلوه را سرزمین آزاد شده جهادگران نامیده بودند.
همچنین گفته می شود این گروه برای ایجاد شاخه ای از اردوگاه آوارگان " برج البراجنه" در ضاحیه  در جنوب بیروت تمایل دارد.
برج البراجنه اردوگاه آوارگانی در غزه است که بسیاری از تروریست های فعال در سوریه از این اردوگاه آمده اند.
نزدیکی به جاده فرودگاه دلیل انتخاب این محل ذکر شده است.
 

پربیننده ترین خبرها