مخالفت وزیر خارجه ترکیه با حل بحران سوریه

مخالفت وزیر خارجه ترکیه با حل بحران سوریه
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 14:47

العالم - در حالی که مخالفان سوری هم به این نتیجه رسیده اند که هیچ راه حلی برای بحران سوریه جز گفت وگو با نظام وجود ندارد، وزیر خارجه ترکه معتقد است که گفت و گو میان نظام و مخالفان سوری به راه حلی برای برون رفت از بحران منجر نخواهد شد.

"جمال القدری" نماینده مجلس سوریه، اظهارات احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه درباره بی نتیجه بودن گفت وگو میان نظام و مخالفان سوری راتحریک آمیز دانست و گفت: پس از گذشت حدود 2 سال از بحران سوریه و تجربه دخالت های آشکار بیگانگان در این بحران، برای همگان ثابت شده است که راه حل، تنها باید سوری – سوری باشد و هیچ کس از خارج این کشور نمی تواند راه حلی بر دمشق تحمیل کند.
وی با اشاره به طرح پیشنهادی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای برون رفت از بحران، گفت: این طرح توانست نظر مخالفان نظام را به خود جلب کند؛ اسد در این طرح از همه سوری ها برای گفت و گو دعوت کرد و اختیار قبول یا رد این دعوت با سوری ها است.
نماینده مجلس سوریه اظهارات وزیر خارجه ترکیه را قضاوت زودهنگام درباره نتایج گفت و گو تلقی کرد و گفت: مخاطب این دعوت وزیر خارجه ترکیه نیست و کسی از او برای گفت و گو دعوت نکرده است و مخاطب این دعوت سوری ها هستند.
جمال القدری با اشاره به پذیرش دعوت به گفت و گو از سوی "معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف مخالفان سوری گفت: این اقدام نشان می دهد که اکنون همه به این نتیجه رسیده اند که هیچ راه برون رفت و راه حلی برای بحران خونریزی ها و کشتار در سوریه جز نشستن پای میز مذاکره وجود ندارد.
4-21:50
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها