پشت پرده سناریوی "فرار" بازداشت شدگان بحريني

پشت پرده سناریوی
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 19:59

لندن، العالم ـ فعال حقوق بشر بحريني تاكيد كرد كه دروغ پردازي رژيم آل خليفه و انتشار اخبار جعلي مبني بر فرار برخي از بازداشت شدگانی كه همچنان در زندان بسر مي برند، نوعی زمينه سازي براي كشتن و حذف فیزیکی آنان بوده است.

"عباس العمران" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رژيم آل خليفه تعداد زيادي از زندانيان را در داخل بازداشتگاه ها از جمله 4 زنداني را در ماه آوريل سال 2004 به قتل رساند در حالي كه مسووليت حفظ جان زندانیان بر عهده رژيم بحرين است.
العمران افزود: رژيم بحرين سعي كرد تا با حبس بازداشت شدگان در خارج از زندان ها و شكنجه آنها در بازداشت گاه ها، از مسووليت خود شانه خالي كند.
فعال حقوق بشر بحريني گفت: رژيم بحرين تبليغ كرد كه برخي بازداشت شدگان از زندان گريخته اند تا اعلام كند كه حكومت ممكن است بعدها آنها را به قتل برساند و كار خود را توجيه كند . در صورتي كه بيش از دو هزار زنداني در بحرين وجود دارند و تا به حال كسي نشنيده است كه يكي از آنها فرار كرده باشد.
وي درباره وجود برخي اطلاعات مبني بر اينكه رژيم از اين افراد كه ادعا مي كند از زندان گريخته اند، به عنوان اهرم فشار عليه گروه هاي مخالف در هر گفتگويي استفاده خواهد كرد، اظهار داشت: اين سناريو نيز مانند سناريوي قتل اين زندانيان مطرح است.
فعال حقوق بشر بحريني گفت: رژيم آل خليفه رژيمي غير انساني، پست و فرومايه است و تجاوز به زنان، تخريب مساجد و ربودن افراد بي گناه را در كارنامه خود دارد. ما در مقابل رژيمي وحشي و خونريز هستيم كه از همه برگه ها و اهرم ها استفاده مي كند تا موجوديت خود را حفظ كند.
العمران افزود: معادلات منطقه اي به نفع رژيم نيست. ملت بحرين اينك رژيم آل خليفه را تحت محاصره قرار داده است و آنچه كه رژيم طي دوسال از تحقق آن عاجز مانده بود، بي شك در آنچه كه موسوم به ميزگفتگوست، قادر به تحقق آن و كسب هيچ مشروعيتي نخواهد بود.
وي تاكيد كرد كه سران رژيم بحرين و همه كساني كه دستشان به خون مردم آلوده است، بايد محاكمه شوند.
13:49
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها