اهالی دیاله عراق: سفیر ترکیه را اخراج کنید

اهالی دیاله عراق: سفیر ترکیه را اخراج کنید
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 21:23

ساكنان دياله عراق در اعتراض به دخالت هاي تركيه در امور داخلي کشورشان، تجمع اعتراض آميز برپا كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم، "عدي الخدران" فرماندار منطقه الخالص واقع در شمال بعقوبه (مركز استان دياله) در گفتگو با "السومریه نیوز" تاکید کرد: صدها نفر از اهالي استان دياله در شمال شرق بغداد روز سه شنبه با برگزاري تجمع اعتراض آميز در منطقه عليبات در مركز الخالص ، مخالفت خود را با دخالت هاي تركيه در امور داخلي عراق اعلام كردند و اخراج سفير اين كشور را از عراق خواستار شدند.
الخدران افزود: سه خواسته اصلي عراقي ها در اين تجمع ، توقف دخالت هاي تركيه در امور عراق، اخراج سفير تركيه از عراق و حمايت از دولت مركزي بغداد و نيز شناسايي رويكردهاي برخي از سياستمداران عراقي بود كه درجهت اختلاف افكني در كشور و ضربه زدن به بافت اجتماعي عراق تلاش مي كنند.
وي تاكيد كرد اين خواسته ها به شوراي قضايي ارائه شده است و به عنوان خواسته هاي مردمي به اطلاع دولت مركزي نيز خواهد رسيد.
ياسين مجيد از اعضاي ائتلاف دولت قانون در مجلس نمايندگان عراق اواخر ژانويه گذشته از دولت عراق و وزارت امور خارجه اين كشور خواست كه سفر تركيه را از عراق اخراج كنند و همه روابط خود با تركيه را قطع نمايند.
رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه چند وقت پيش در موضعي ضد دولت عراق ، نوري مالكي نخست وزير عراق را به  فتنه انگيزي بين شيعه ها، سني ها و كردهاي عراق متهم
كرد.
روابط ميان بغداد و آنكارا به علت موضع دولت تركيه درقبال درگيري ها در سوريه و نيز مخالفت تركيه با تحويل طارق الهاشمي معاون رئيس جمهوري عراق كه به طور غيابي به اعدام صادر شده است ، دستخوش تنش شده است.
مواضع مداخله جويانه دولت تركيه عليه عراق، از دسامبر 2011 و پس از صدور حكم بازداشت "طارق الهاشمي" معاون تحت تعقيب رييس جمهوري عراق آغاز شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها