چرا غرب از جنايتهاي عربستان چشم پوشی می کند؟

چرا غرب از جنايتهاي عربستان چشم پوشی می کند؟
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 08:42

لندن (العالم) ـ رييس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس اعلام كرد كشورهاي غربي كه با عربستان روابطي دارند، درباره موارد نقض حقوق بشر در اين كشور چشم پوشي مي كنند.

"امجد سلفيتي" چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اگر عربستان كشوري نفت خيز نبود، غرب به سركوب تظاهركنندگان در اين كشور اعتراض می کرد و همه نگاه ها متوجه این کشور می شد.
رييس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس تصريح كرد: كشورهايي كه به نفت عربستان چشم طمع دوخته اند تلاش مي كنند تا از جنايتهاي رژيم حاكم عربستان عليه شهروندان بي گناه چشم پوشي  كنند.
وي افزود: منافعي كه عربستان با كشورهاي غربي دارد، به طور مستقيم بر رفتارها و اقدامات اين كشورها و نحوه برخوردشان با مقامات عربستان تاثير مي گذارد.
رييس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس از محاكمه محرمانه شهروندان عربستانی انتقاد كرد و اظهار داشت: اين محاكمه ها شيوه اي نامطلوب در برخورد با متهمان است. عدالت بايد همواره لحاظ شود و بر اساس معيارهاي بين المللي بايد محاكمه ها علني صورت گيرد، در حالي كه حكومت عربستان بر محاكمه هاي محرمانه اصرار دارد.
سلفيتي تاكيد كرد: برخورداري از حقوق مدني و حق تظاهرات و اعتراض و آزادي بيان در اعلامیه های بين المللي حقوق بشر تضمين شده است اما رژيم عربستان اين حقوق را همواره و به طور سازمان يافته نقض کرده است و به انتقادها توجهي نمي كند.
17:40
 
 

پربیننده ترین خبرها