هرماه 10 زن بحرینی بازداشت می‌شوند

هرماه 10 زن بحرینی بازداشت می‌شوند
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 09:30

رژیم آل‌خلیفه از آغاز انقلاب مردم بحرین 231 زن را بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "احلام الخزاعی" مسئول امور زنان در جمعیت وفاق بحرین اعلام کرد : شمار زنانی که از فوریه 2011 تا فوریه 2013  به علت تحولات سیاسی بحرین بازداشت شده اند، به 231 نفر رسیده است؛ به عبارت دیگر طی دو سال گذشته هر ماه 10 زن بازداشت شده اند.
الخزاعی در کنفرانسی خبری گفت: جمعیت وفاق ملی زنان را در هر طرح سیاسی آتی شریک خواهد کرد.
الخزاعی با اشاره به نقض گسترده حقوق زنان بحرینی طی 2 سال اخیر، خاطرنشان کرد: بازجویی اخراج از کار، بازداشت و شکنجه نمونه هایی از نقض حقوق زنان بحرینی است؛ کمیته حقیقت یاب که به دستور پادشاه بحرین تشکیل شد، در گزارش خود به نقض حقوق زنان اذعان کرد.
مسئول امور زنان در جمعیت وفاق تأکید کرد: زنان بحرینی از 14  فوریه 2011 و آغاز اعتراضات مردمی برای تغییر و برقراری دمکراسی، در صحنه حضور یافته و در عرصه های سیاسی و حقوقی در داخل و خارج بحرین فعالیت می کنند؛ زنان بحرینی توانسته‌اند همه موانعی را که برای منع آنها از حضور در صحنه ایجاد شده بود، پشت سر بگذارند .
الخزاعی خاطرنشان کرد: زنان بحرینی نقش مهمی در فعالیت های سیاسی دارند و ما امیدواریم که آنها به فعالیت های خود برای تحقق مطالبات قانونی مردم ادامه دهند.
احلام الخزاعی با اشاره به راهپیمایی زنان در روز هفتم فوریه (فردا پنجشنبه) برای تأکید بر لزوم تحقق مطالبات دمکراتیک مردم، اظهار داشت: جمعیت وفاق هفدهم مارس را به عنوان روز "زن مبارز بحرینی" تعیین خواهد کرد .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها