گزارشی دردناک از کودکان جنگ در سوریه

گزارشی دردناک از کودکان جنگ در سوریه
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 20:07

گروه‌های مسلح و تروریستها در سوریه از کودکان سوری سوء استفاده کرده و با دادن آموزش قتل و کشتار، آنها را به ابزاری برای اجرای عملیات تروریستی خود تبدیل می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه‌های مسلح در سوریه به کودکان نحوه جنگیدن را آموزش می‌دهند تا آنها به ابزاری برای جنگ تبدیل شوند؛ مربیان نظامی این کودکان مدعی هستند که کودکان بهترین نیروها هستند زیرا آنها همه دستورات را اجرا می کنند.
خبرگزاری فرانسه با ارایه گزارشی درخصوص کودکان جنگ از داخل سوریه، تأکید کرد: کودکان پس از گذراندن دوره آموزشی به ابزار قتل تبدیل می شوند .
این گزارش می افزاید : فردی به نام "عبدالرازق" که گروهی از کودکان را آموزش می دهد،  به نوجوانی 14 ساله آموزش می داد که چگونه با چاقو حریف خود را بکُشد.
عبدالرازق گفت: کودکان بهترین نیروهایی هستند که در طول عمرم دیده‌ام؛ زیرا هر دستوری که بدهی اجرا می کنند؛ افراد بزرگسال درباره دستورات بحث می‌کنند اما کودکان اینگونه نیستند .
براساس این گزارش، عبدالرازق در مدرسه ای قدیمی در استان حلب در شمال سوریه که گروه‌های مسلح آن را به مرکز آموزش نظامی تبدیل کرده‌اند، به کودکان کشتار و قتل را آموزش می‌دهد.
"ژان نیکولا بوز" مسئول امور کودکان در بخش خاورمیانه وشمال آفریقای صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می گوید : طبق قانون بین الملل ؛ افراد زیر 18 سال مجاز به شرکت در جنگ یا عملیات پشتیبانی مانند جمع آوری اطلاعات و نقل و انتقال اسلحه یا کمک رسانی به جنگجویان نیستند.
وی افزود: استفاده از کودکان برای جنگیدن یا کمک رسانی به جنگجویان، نقض حقوق کودکان محسوب می شود .
نوارهای ویدیویی اینترنتی که رسانه‌های مختلف جهان و معارضان مسلح نظام سوریه آن را تهیه کرده اند، کودکانی را نشان می‌دهد که تفنگ‌های کلاشنیکوف به دست دارند و کودکی نیز موشک انداز دوش‌پرتاب در دست دارد؛ درحالیکه این موشک انداز از جثه کودک بزرگتر است.
اخیرا افشای یک نوار ویدیویی از یکی از این کودکان، رسوایی بزرگی را برای گروه های مسلح و حامیان آنها به پا کرد؛ در این نوار ویدیویی کودکی ساطور به دست، گردن یک مرد را که (گروه های مسلح) او را مجبور کرده بودند روی زمین دراز بکشد قطع می کند؛ پس از آن جنایتکارانی که اطراف این کودک ایستاده اند، سر قطع شده را مقابل کودک می اندازند.

پربیننده ترین خبرها