اتحادیه وکلای عرب: مذاکره، تنها راه حل بحران سوریه

اتحادیه وکلای عرب: مذاکره، تنها راه حل بحران سوریه
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 22:31

معاون دبیر کل اتحادیه وکلا و حقوقدانان عرب، تنها راه حل بحران سوریه را "مذاکره" دانست و گفت: خشونت و دخالت خارجی برای براندازی نظام این کشور، بی فایده است.

"عبدالعظیم المغربی" امروز (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: بی فایده بودن توسل به خشونت برای براندازی نظام سوریه از دو سال پیش تاکنون ثابت شده است و اتحادیه وکلای عرب از طریق گفتگو با دولت و مخالفان سوریه به این باور رسیده که تنها راه حل بحران این کشور مذاکره است، اما طرف های خارجی همچنان درپی تشدید بحران هستند.
المغربی گفت: قطر، عربستان و ترکیه گروه های مسلح را وارد خاک سوریه می کنند و پول و اسلحه در اختیار آنها قرار می دهند، اما در دو سال گذشته نتوانسته اند به اهداف خود برسند.
المغربی خاطرنشان کرد: بی نتیجه بودن راه حل نظامی، برخی معارضان سوری را به بازنگری در سیاست های خود وادار کرد و معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان نیز به همین دلیل با مذاکرات موافقت کرد، در حالی که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قبلا طرح مذاکره را پیشنهاد کرده بود.
معاون دبیر کل اتحادیه وکلای عرب افزود: امیدواریم که طرف های خارجی از دخالت در امور سوریه دست بکشند، و مانع برگزاری مذاکرات نشوند؛ تا راه حلی برای پایان دادن به بحران این کشور ایجاد شود .
tt-6-18:0
 

پربیننده ترین خبرها