پایگاه سازمان سیا در عربستان فاش شد

پایگاه سازمان سیا در عربستان فاش شد
پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 09:23

العالم - در پی افشای سند 16 صفحه ای وزارت دادگستری آمریکا درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور، نیویورک تایمز گزارش كرد که سازمان سیا در منطقه ای دورافتاده در عربستان پایگاه هوایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محل دقیق این پایگاه به درخواست دولت اوباما از رسانه های آمریکایی فاش نشده است؛ پیش از این نیز خبرگزاری آسوشیدت پرس در ژوئن سال 2011 خبر داد که یک پایگاه هوایی سری در عربستان در حال ساخت است.
ازاین پایگاه سری برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در یمن استفاده می شود.
برای اجرای حملاتی که منجر به کشتن انور العولقی شهروند آمریکایی و عضو بلند پایه القاعده در 30 سپتامبر سال 2011  و همچنین سعید الشهیری معاون رهبر القاعده در شبه جزیره عرب در 22 ژانویه سال 2012 شده است از پایگاه سازمان سیا در خاک عربستان استفاده شده است.
الشهیری که متهم به حمله به سفارت آمریکا در سال 2009 است، زندانی زندان گوانتانامو در خلیج کوبا بود؛ اما در سال 2007 به عربستان سعودی تحویل داده شد و بر اساس گزارش ها، دولت سعودی چندی بعد وی را با اهدافی خاص رها کرد و به او اجازه بازسازی ساختار القاعده را در عربستان داد.
موضوع پایگاه های سازمان سیا و همکاری اطلاعاتی دولت عربستان با این سازمان همیشه حساس بوده است، زیرا اتهامات فراوانی علیه آل سعود درباره همکاری با القاعده وجود دارد.
 
 

پربیننده ترین خبرها