تلاش مشترک دشمنان ، علیه دوستی تهران و قاهره

تلاش مشترک دشمنان ، علیه دوستی تهران و قاهره
پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 10:04

العالم - رژیم صهیونیستی ، سلفی ها ، و هابی ها و غربی ها ، تلاش مشترک و همه جانبه ای برای جلوگیری از بهبود و تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و مصر آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم گزارش های رسانه ای و تحلیل های اطلاعاتی  حاکیست ، دو محور رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی اش و همچنین سلفی - وهابی های حوزه خلیج فارس تلاش های فراوانی برای ناکام گذاشتن سفر محمود احمدی نژاد به مصر داشتند.
پیش از این صهيونيست ها از آمريكا و كشورهاي اروپايي هم پيمان خود خواسته بودند تا مانع تجديد روابط ایران و مصر شوند؛ اسرائیل همچنین به قاهره هشدار داده بود كه رابطه با تهران بر کمک های خارجی به این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت.
در این راستا، اسرائیل که تلاش های فراوانی در جهت ممانعت از برقراری روابط ایران و مصر انجام داده معتقد است تبادل سفیر بین اتهران و قاهره باعث نفوذ سیاست اسرائیل ستیزی ایران در مصر خواهد شد، به خصوص كه مصري ها به شدت مخالف رژیم صهیونیستی و روابط قاهره - تل آویو هستند.
منابع رسانه ای غربی گزارش می دهند که آمريكا و انگليس بسیار نگران انتقال تجربه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به مصري ها و بالاخص اخوان المسلمين در زمينه تشكيل سپاه، بسيج و جهاد سازندگي هستند، از دید غربی ها جهاد سازندگی موسسه ای است که در پشت سر گذاشتن تحريم هاي اقتصادي علیه ایران پس از سال 1357 نقش بسزايي داشته است.
اما علاوه بر اسرائیل و همپیمانان غربی اش، سلفی ها و وهابی تحت حمایت شیوخ خلیج فارس نیز برنامه گسترده ای را برای ناکام گذاشتن سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در سفر به قاهره داشتند.
منابع آگاه شبكه خبري "نهرين نت" پیش از این از شکل گیری یک برنامه منسجم گروه هاي سلفي مصر علیه سفر احمدي نژاد خبر داده بودند؛ برگزاري تظاهرات اعتراض آمیز، صدور بیانیه هایی خطاب به مسئولان مصری و مخالفت با بازدید احمدی نژاد از میدان التحریر که خاستگاه انقلاب مصر بود، همه با هدف ایجاد اختلال در سفر احمدی نژاد صورت گرفت.
گزارش شده که مقام های سازمان های اطلاعاتي امنیتی مصری مدارک مستندی از همکاری سران سلفی مصر با سازمان های اطلاعاتی خارجی و گروه های وهابی در عربستان و قطر با هدف بسیج کردن تمامی امکانات علیه سفر احمدی نژاد به مصر در اختیار دارند.
بر اساس این مدارک سران سلفی "احمد الطيب" شيخ الازهر را از ديدار با احمدي نژاد منع کردند اما این درخواست با مخالفت علمای الازهر مواجه شد؛ هر چند الطيب به دليل تمايل به جريان سلفي به مشاور شافعي خود دستور داد تا در کنفرانس مطبوعاتی با احمدی نژاد موضوع نفوذ تشیع در مصر و حقوق اهل تسنن در ایران را مطرح کند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها