اسرائیل با شهرک ها قدس را محاصره می کند

اسرائیل با شهرک ها قدس را محاصره می کند
پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 15:02

العالم، قدس - کابینه رژیم صهیونیستی طرح توسعه شهرک های صهیونیست نشین "جعفات زئف" و "جبل ابوغنیم" در قدس اشغالی و احداث واحدهای مسکونی جدید را با هدف محاصره کامل این شهر تصویب کرد.

"خلیل التفگچی" مسئول اداره نقشه برداری در موسسه " بیت الشرق" به خبرنگار شبکه العالم در قدس، گفت: کابینه رژیم اشغالگر قدس و همه احزاب اسرائیلی بر سر یک " طرح راهبردی " اتفاق نظر دارند که قدس باید پایتخت رژیم صهیونیستی باشد؛ به همین سبب هر از گاهی خبر از احداث شهرک های جدید در قدس اشغالی می دهند تا گامی در جهت تحقق این طرح راهبردی بردارند.
در این میان ناظران و تحلیل گران سیاسی، شهرک های جدید در قدس را بخشی از نقشه " آویگدور لیبرمن " وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی می دانند که گفته است، شهرک سازی حتی یک لحظه هم متوقف نخواهد شد.
"خلیل شاهین" در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: لیبرمن امیدوار است که بتواند پس از نتانیاهو، سکان نخست وزیری رژیم صهیونیستی را به دست گیرد به همین سبب دیدگاه های او جنبه راهبردی  دارد و این مساله ناشی از تاکید اسرائیل بر گسترش شهرک سازی و یهودی سازی اراضی اشغالی است.
اداره موسوم به "برنامه ریزی و سازندگی" در کابینه رژیم صهیونیستی شبانه روز در تلاش است تا فرآیند گسترش شهرک های صهیونیست نشین را اجرایی کند.
طرح موسوم به "کمربندی از شهرک ها در اطراف قدس" برای محاصره کامل این شهر از اهداف کابینه رژیم صهیونیستی است.
6-18:50
 
 

پربیننده ترین خبرها