تظاهرات زنان بحريني در دومین سالگرد انقلاب

تظاهرات زنان بحريني در دومین سالگرد انقلاب
جمعه 20 بهمن 1391 - 19:24

شماري از زنان بحرين به منظور تاكيد بر خواست عادلانه ملت در زمينه حركت به سوي دموكراسي، با شعار "زن بحريني و انقلاب" دست به تظاهرات زدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اين تظاهرات امروز جمعه و در چارچوب فعاليتهاي مخالفان موسوم به "پیام انقلاب" و همزمان با دومين سالگرد آغاز انقلاب بحرين در 14 فوريه برگزار شده است.
تظاهركنندگان بر ادامه حركت انقلابي، ضرورت تحقق خواسته ها و حقوق مردم، تحقق جايگاه ملت به عنوان مبدأ مشروعیت تمام قوا تاكيد؛ و استمرار نقض حقوق مردم بحرين به ويژه زنان را محكوم كردند.
راهپیمایان همچنین با تاکید بر آزادي زنان زنداني، دستگيري زنان را نشانه ناتواني رژيم آل خليفه در زمينه احترام و حفظ حقوق زنان بحريني دانستند و شعارهاي رژیم آل خلیفه در خصوص احترام به حقوق زنان را "تبليغاتي" و مغاير با روند افزايش نقض حقوق زنان اين كشور نامیدند.
قرار است امروز جمعه انقلابیون بحرین دو تظاهرات ديگر با شعار "اراده شكست ناپذير" در مناطق كرباباد و الشاخوره برگزار؛ و نیز در ميدان آزادي در منطقه المقشع تجمع كنند.
تظاهرات اعتراض آميز مخالفان كه از يكم فوريه آغاز شده و تا 16 اين ماه ادامه خواهد داشت، مبتني بر ادامه درخواست براي تحقق دموكراسي، پايان ديكتاتوري و حق تعيين سرنوشت از سوي مردم براي اداره امور كشور است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها