رهبر شيعيان بحرين:

نتیجه گفت وگو در بحرین از پیش تعیین شده است

نتیجه گفت وگو در بحرین از پیش تعیین شده است
جمعه 20 بهمن 1391 - 20:41

آيت الله شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: با توجه به تفاوت فاحش ميان تعداد نمايندگان انقلابيون و حكومت، نتيجه گفت وگو در بحرين از پيش مشخص است، در حالي كه در گفت وگو بايد ميان دو طرف مساوات برقرار باشد.

به گزارش روز جمعه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، شیخ قاسم که در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق (ع) شهر الدرّاز واقع در غرب منامه سخن می گفت، افزود: دعوت آل خليفه از گروه ها براي مذاكره اي به گونه اي حساب شده صورت گرفته است، به طوري كه مخالفان يك سوم؛ و موافقان رژيم دو سوم حاضران در گفت وگو را تشكيل مي دهند.
رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: تقسیم بندی انجام شده در اين دعوت، ابتدا بر اساس ميزان وفاداري و سپس گرایش های طايفه اي است و ما با مبنا قرار گرفتن "وفاداري و وابستگی به رژيم" مخالفيم چون مقياسي ظالمانه است.
وي ادامه داد: در این گفت و گو، 8 نماينده توسط جمعيت هاي مخالف و 8 نفر از سوي جمعيت هاي هوادار رژيم آل خليفه انتخاب شده و 8 نفر هم به اصطلاح مستقل هستند كه اصرار مي ورزند وضعيت حكومت بحرين در شرايط كنوني باقي بماند و سه نفر نيز از جانب دولت تعيين و توسط وزير دادگستري انتخاب مي شوند.
 شيخ عيسي قاسم در ادامه با اشاره به مسالمت آميز بودن تظاهرات در بحرين، سركوب تظاهركنندگان، اهمال آل خليفه در تحقق مطالبات مردم، افزايش مجازات ها و فشار حكومت بر معترضان را محكوم كرد و گفت: براي تظاهرات در مصر جنجال به پا مي شود، اما به شهداي تظاهرات در بحرين بي توجهي مي شود، به طوري كه گويي اتفاقي نيفتاده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها