وزير بحريني كشورش را "مهد آزادي" می داند

وزير بحريني كشورش را
جمعه 20 بهمن 1391 - 21:17

وزير رسانه و سخنگوي رسمي حکومت بحرين مدعي شد كه كشورش ساختار دموكراتيك دارد و دارای سطح بسيار بالايي از آزادي است و همگان مي توانند هرجا و هرگونه كه مايل باشند، به ابراز عقیده بپردازند.

به گزارش روز جمعه شبكه خبري العالم، سميره رجب در گفتگوي تلفني با شبکه عربی "روسيا اليوم" مدعی شد که معارضان کشورش سعي مي كنند خودشان را به عنوان يك تشكيلات مذهبي ونماينده اكثريت يكپارچه در مقابل نيرويي به اسم "خاندان حاكم" فرض كنند؛ در حالي كه در بحرین چيزي به اسم خاندان حاكم وجود ندارد و بحرين، دولت موسسه ها و قانون است.
وي همچنین مدعي شد كه گفت وگوي توافق ملي گام مهمي در جهت برقراري امنيت و استقرار و آشتي ملي خواهد بود و باعث ايجاد فضاي امن و آرام براي توسعه مستمر و اجراي اصلاحات همه جانبه و دموكراتيك خواهد شد.
رجب در گفتگو با شبكه CCTV چين (عربي زبان) نيز این ادعا را مطرح کرد که انجام گفتگو با مشاركت نمايندگاني از انجمن هاي سياسي، مجلس و دولت و اجرايي كردن نتايج آن در چارچوب موسسات قانوني، نشانگر عزم جدي نظام حاکم بر بحرین در پيگيري اصلاحات و بهبود اوضاع حقوق بشر بر اساس معيارهاي بين المللي است.
سخنگوي رسمي آل خليفه افزود: دور دوم اين گفت وگو ها روز يكشنبه آينده با تمركز بر توافق ملي در مورد برخي قضاياي سياسي برگزار خواهد شد.
سخنان رجب در باره مذاكرات در حالي مطرح می شود كه شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين، گفت وگوي مد نظر آل خليفه با انقلابيون را بي نتيجه؛ و نتایج آن را از پيش تعیین شده نامیده است.
هياتي بلند پايه از معارضان بحريني روز پنجشنبه  به منظور ديدار با مفتي روسيه و تعدادي از مسوولان روس در سفري 4 روزه به اين كشور رفتند.
شيخ علي سلمان دبيركل "جمعيت اسلامي وفاق ملي" پيش از این سفر خاطرنشان كرد كه اين هيات، دیدگاه خاص خود درباره نحوه برون رفت از بحران را به اطلاع مسوولان روس خواهد رساند.
گفتني است وزارت خارجه روسيه 25 ژانويه، از سرگيري گفتگو ميان حكومت و معارضان در بحرين را خواستار شده بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها