محکومیت فتوای شیخ سلفی در مصر

محکومیت فتوای شیخ سلفی در مصر
شنبه 21 بهمن 1391 - 17:57

قاهره، العالم – احزاب و شخصیت های اسلامگرای مصری، فتوای شیخ سلفی الازهر برای قتل مخالفان دولت مصر را محکوم کردند.

 "محمود شعبان" شیخ سلفی و استاد بلاغت دانشگاه الازهر، طی فتوایی اعلام کرده است که براساس قوانین اسلامی، محمد البرادعی و صباحی به خاطر فعالیت‌هایشان سزاوار مرگ هستند.
 این فتوا موجب تنش جدیدی در مصر شده و واکنش های گسترده ای به دنبال داشته است.
"بدر شافعي" یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین مصر روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: الازهر و احزاب اسلامگرا (از جمله حزب آزادی و عدالت مصر) ضمن محکوم کردن این فتوا تاکید کرده اند که اختلافات سیاسی به معنی قتل مخالفان نبوده و اختلاف در روند سیاسی امری طبیعی است که تکلیف آن با صندوق های رای مشخص می شود.
وی با بیان این که ایده قتل و از میان برداشتن مخالفان در مصر جایی ندارد، تصریح کرد: این شیخ سلفی باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.
به گفتۀ شافعی، برخی رژیم ها از جمله رژیم صهیونیستی که مخالف برقراری ثبات و آرامش در مصر هستند و می خواهند انقلاب مردمی این کشور را ناکام گذارند، از ناآرامی و تنش در مصر استقبال می کنند.
این عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر در ادامه به توطئه بازماندگان رژیم سابق مصر برای شکست دولت محمد مرسی اشاره کرد و از گروه های سیاسی خواست تا برای حل اختلافات به زبان گفت وگو متوسل شوند و با توجه به شرایط حساس این کشور، به ویژه وضعیت اقتصادی مردم، از تظاهرات و اعتصاب بپرهیزند.
 شافعی در پایان خاطر نشان کرد: گروه های سیاسی باید به انتخابات آینده بیندیشند، زیرا این انتخابات است که سرنوشت ملت مصر را تعیین می کند نه اعتراض، تظاهرات و تحصن در خیابان ها.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها