قطر همچنان به راهکار "نظامی" می اندیشد

قطر همچنان به راهکار
شنبه 21 بهمن 1391 - 22:40

رئیس دفتر رسانه ای شورای هماهنگی ملی نیروهای تغییر دموکراتیک (از گروه های مخالف دولت سوریه)، قطر را به مخالفت با راه حل سیاسی برای بحران سوریه و حمایت از راه حل نظامی با هدف تخریب این کشور متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، منذر خدام در گفتگویی که پایگاه اینترنتی این شورا اقدام به انتشار کرده است، اظهار داشت: متأسفانه قطر و برخی کشورهای دیگر در پی راه حل سیاسی در سوریه نیستند و از آنجا که می دانند راه حل نظامی نتیجه ای جز تخریب سوریه نخواهد داشت، از آن حمایت می کنند.
خدام افزود: قطر تا کنون در راستای به شکست کشاندن هر طرح سیاسی (اعم از ابتکار اتحادیه عرب یا سازمان ملل درباره سوریه) تلاش کرده است و سردمداران قطر به علت مواضعشان درباره بحران سوریه، در روابط خود با چندین کشور از جمله مصر، عراق و عربستان دچار تنش شده اند.
این مخالف دولت دمشق با اشاره به این که در آینده نزدیک تنها راه حل ممکن برای بحران سوریه راه حل سیاسی است، گفت: بی تردید این امر نیازمند مذاکره با نظام دمشق درباره موضوعات مشخصی برای مرحله آینده است.
وی در عین حال مدعی شد: اما از یک سو، نظام در این زمینه از جدیت لازم برخوردار نیست و از سوی دیگر مخالفان از حضور در گفتگوها با نمایندگان دولت، آن هم بدون داشتن هدف مشخص، هراس دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها