شکست بازی سیاسی مخالفان سوری

شکست بازی سیاسی مخالفان سوری
يکشنبه 22 بهمن 1391 - 18:12

العالم، دمشق - دولت سوریه آمادگی "معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف ملی مخالفان برای مذاکره با نظام این کشور را یک بازی سیاسی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف مخالفان چندی پیش با مطرح کردن شرایطی از آمادگی برای مذاکره با نظام سوریه خبر داده بود؛ پس از اینکه آمادگی مشروط وی برای مذاکره با نظام سوریه از سوی دیگر مخالفان خارج نشین با مخالفت روبرو شد، اعلام کرد که اظهاراتش نظر شخصی وی بوده است.
الخطیب چندی بعد گفت که حاضر است با فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری سوریه در مورد خروج مسالمت آمیز اسد از قدرت مذاکره کند.
در این حال "خلف المفتاح" معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: نظام بشار اسد مخالفان را به مذاکره بی قید و شرط فراخواند و اعلام کرد که حاکمیت سوریه باید محترم شمرده و هرگونه خشونت متوقف شود؛ اما اصرار مخالفان بر کناره گیری اسد از قدرت و اظهارنظرهای مداخله جویانه آنها درخصوص ماهیت اعضای هیأت مذاکره کننده نظام چیزی بجز بازی سیاسی نیست.
المفتاح افزود: دولت سوریه برای پایان دادن به خشونت ها مذاکرات ملی فراگیر را که شامل همه طرف های درگیر از جمله گروه های مسلح است، به زودی برگزار خواهد کرد.
"عمر مرهج" نویسنده و کارشناس سیاسی سوری نیز در مصاحبه با العالم، گفت: در داخل سوریه مخالفان و طرفداران نظام برای برگزاری مذاکرات آماده می شوند.
مرهج تغییرات اخیر در دولت سوریه را نمونه ای از اجرای اصلاحات در کشور عنوان کرد.
اسد وزرای نفت، اقتصاد، مسکن، امور عمومی و کشاورزی را تغییر داد و وزارت کار و امور اجتماعی نیز به دو وزارت خانه مجزا تبدیل شد.
10-12:35
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها