نماینده مجلس یمن:

یمن قربانی دخالت آمریکا شده است

یمن قربانی دخالت آمریکا شده است
يکشنبه 22 بهمن 1391 - 21:32

العالم - نماینده مجلس یمن حوادث این کشور را نتیجه دخالت های آشکار آمریکا دانست و گفت: آنچه در عراق و سومالی رخ داد امروز در سوریه و یمن در حال انجام است.

"عبدالکریم جدبان" در گفت وگو با شبکه العالم، با تاکید بر اینکه سفیر آمریکا در صنعا حاکم واقعی یمن است، افزود: در همه امور از حملات هواپیماهای بدون سرنشین و کشتار شهروندان بیگناه در گوشه و کنار کشور تا برنامه ریزی های داخلی و حتی تعیین فرماندهان نظامی و مسئولان شهری، دخالت های آمریکا خودنمایی می کند.
نماینده مجلس یمن با اشاره به اینکه سفیر آمریکا حتی در کمیته گفتگوی ملی نیز حضور دارد، از تمام یمنی ها خواست در برابر این دخالتها موضع قاطعی اتخاذ کنند.
وی تصریح کرد: آمریکا عملا حاکم یمن شده و هیچکار ریز و درشتی بدون دخالت و مشورت با سفیر آمریکا انجام نمی شود.
جدبان انسداد سیاسی جاری در یمن را عامل روی آوردن بسیاری از گروه ها به قدرتهای خارج از کشور قلمداد کرد و این سیاست را از پیش شکست خورده و ناکارآمد دانست.
وی تصریح کرد: آنچه باعث شده یمن امروز تحت قیمومیت بین المللی چه آمریکا و یا شورای امنیت اداره شود، اقدامات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دخالت های آمریکا است؛ به گونه ای که ما هنوز موفق به تصویب قانون اساسی و بازسازی ساختار ارتش نشده ایم.
جدبان مهمترین عامل نابسامانی در کشور را تحقق نیافتن اهداف انقلاب دانست و هشدار داد با وجود دخالت های گسترده خارجی و امید داشتن به کمک های بیگانه، دریای متلاطم یمن هرگز به ساحل آرامش نخواهد رسید.
10-15:42
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها