قطر و تركيه حاميان حكومت اخوان در سوريه

قطر و تركيه حاميان حكومت اخوان در سوريه
يکشنبه 22 بهمن 1391 - 22:40

العالم - عضو شورای مرکزی هیات هماهنگی مخالفان سوری اظهار داشت: ترکیه و قطر خواهان حکومت اخوان المسلمین در سوریه هستند.

"صفوان عکاش" در گفتگو با شبکه خبری العالم، گفت: میان جامعه سوری و عموم مخالفان و همچنین در سطح بین المللی نیز میان آمریکا و روسیه پیشرفتهایی درباره حل و فصل بحران  شکل گرفته است؛ اما درزمان حاضر مشکل نقش قطر و ترکیه است که نمی خواهند آرزوی ملت سوریه در تحقق آزادی و کرامت عملی شود.
وی با اشاره به اینکه این دو کشور خواهان حکومت اخوان المسلین در سوریه هستند، گفت: از زمان آغاز ناآرامیها در سوریه و همچنین نقشی که این کشورها در لیبی، مصر، تونس و مالی ایفا کردند، مشهود بود.
عکاش افزود: ما اطمینان داریم ملت سوریه در نهایت به آرزوی خود در برپاکردن دولتی قدرتمند، دموکرات و دارای نظام پارلمانی و چندحزبی خواهد رسید و خارجی هایی را که حمایت ترکیه و قطر به کشورشان آمده اند را بیرون خواهند انداخت.
عضو شورای مرکزی هیات هماهنگی مخالفان خاطرنشان کرد: دولت سوریه و هیات هماهنگی هرکدام طرحهایی برای برون رفت از بحران ارائه کرده اند که یک نسخه از آنها به اخضر ابراهیمی  فرستاده ویژه سازمان ملل و نیز به روسیه و آمریکا تحویل شده است.
وی آنچه را معاذ الخطیب رئیس ائتلاف ملی مطرح نموده در حد یک پیشنهاد و نه طرحی برای برون رفت از بحران تلقی کرد و گفت: ما از معاذ الخطیب انتظار داشتیم یک طرح جامع برای حل مشکلات سوریه ارائه دهد اما او این کار را نکرد، هرچند ما جهت گیری جدید وی به سوی حل و فصل سیاسی را تحسین می کنیم.
tt-10-17:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها