معترضان تونسي حزب حاکم را به نفاق متهم کردند

معترضان تونسي حزب حاکم را به نفاق متهم کردند
دوشنبه 23 بهمن 1391 - 13:24

تونس (العالم)- عضو دفتر اجرايي جنبش پیام تونس،ائتلاف حاكم و جنبش النهضه را به نفاق سیاسی گسترده متهم کرد وگفت: اين جنبش و دولت، يكي از وزراي زين العابدين بن علي، ديكتاتور بركنار شده تونس، را مسئول هماهنگي برای حمله به اتحاديه كارگران تونس در روز 4 دسامبر 2012 قرار داده بود.

"نورالدين بن تيشه" دوشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: به دليل بحراني شدن فضاي كشور در ماههاي اخير به ویژه پس از ترور "شكري بلعيد" دبيركل حزب ملي گرايان دموكرات (مخالف)، جنبش مردمي و گسترده اي شكل گرفته است.
بلعيد ازمردم خواسته بود تا از دولت به عنوان مسئول بخواهند در وضعيت سياسي تونس، تغييرات ريشه اي به وجود بياورد.
عضو دفتر اجرايي جنبش پیام تونس تصریح کرد: به دنبال ترور "بلعيد" هماهنگي براي تشكيل كنگره ملي براي نجات تونس به وجود آمد زيرا ما نمي تونيم اجازه دهيم ترورهاي سياسي در كشور ادامه يابد در حالي كه انقلاب تونس بدون سلاح و كشتار به پيروزي رسيد و كشور شاهد صلح داخلي آشكاري بوده است و از سويي بيشتر احزاب سياسي معتقدند با اين روش نمي توان ادامه داد.
وي خاطرنشان کرد: پيشنهاد حمادي الجبالي نخست وزير تونس در زمينه تشكيل كابينه فن سالار (تكنوكرات) بسيار ديرهنگام مطرح شد اما آمادگي هاي زيادي براي همكاري با وي و بررسي ديگرمواضع مانند برنامه هاي دولت كنوني، نقش شوراي موسسان ، زمان برگزاري انتخابات و تاريخ اعلام تشكيل هيات عالي مستقل و ديگرمواضع وجود دارد كه احزاب روزانه براي تصميم گيري درباره آن و در راستاي رعايت منافع كشور به دور از توسل به ترورها و يا جنگ داخلي، با يكديگر نشست برگزار مي كنند.
به دنبال ترور بلعید و افزايش تنش ها در تونس نخست وزير اين كشور از طرح خود براي تشكيل كابينه غير سياسي و فن سالار خبر داد.
درهمين زمينه نخست وزير دولت موقت تونس اعلام كرد، دولت جديد به زودي اعلام مي شود. الجبالي گفته است كه طرح تشكيل اين دولت قبل از ترور بلعيد مطرح شده و در حال بررسي بود، و در صورت موافقت نشدن با تشکیل این دولت، از پست نخست وزیری کناره گیری می کند.
AM - 10 - 18:25
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها