شلیک کننده وعده افشاگری داد

انتقاد قاتل بن لادن از برخورد ارتش آمریکا

انتقاد قاتل بن لادن از برخورد ارتش آمریکا
سه شنبه 24 بهمن 1391 - 12:05

قاتل رهبر سابق القاعده از بی‌توجهی‌ دولت واشنگتن نسبت به وی پس از خروج از ارتش آمریکا گله‌مند است و می‌گوید: فرمانده نیروهای ویژه به من گفت می‌توانند شغل رانندگی یک کامیون حمل نوشیدنی را به من بدهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ روزنامه های غربی امروز بخش هایی از مصاحبه این فرد با مجله اسکوایر را منتشر کردند که بنا به دلایل امنیتی «شلیک‌کننده» معرفی شده است، او می‌گوید، از زمان خروجش از ارتش آمریکا از پاییز گذشته دولت هیچ توجهی به وی نکرده است.
روزنامه های دیلی تلگراف و گاردین که هر کدام بخش های از این گفت و گو را منتشر کرده اند، به نقل از وی نوشته اند که او تصمیم گرفته است درباره واقعیات عملیات حمله به مخفی‌گاه بن‌ لادن و همچنین نحوه برخورد دولت آمریکا با سربازان حرفه‌ای پس از خروج از ارتش صحبت کند.
شلیک کننده می‌گوید، به رغم این که تحت تعقیب‌ترین تروریست جهان را کشته است، هیچ پاداش، مراقبت بهداشتی یا اقدامات حفاظتی خاصی به او و خانواده‌اش تعلق نگرفته است.
این کهنه‌سرباز آمریکایی ادامه می‌دهد: پس از خروجم از ارتش، فرمانده نیروهای ویژه به من گفت که می‌توانند شغل رانندگی یک کامیون حمل نوشیدنی را به من بدهند. مراقبت‌های بهداشتی از من و خانواده‌ام متوقف شده است. وقتی از دولت خواستار ارتقا شدم، آنها ضمن مخالفت، گفتند که من دیگر تحت پوشش نیستم.
وی با یادآوری خاطراتش از عملیات حمله به محل اقامت بن‌ لادن می‌گوید: من دو بار به سرش شلیک کردم و او به زمین افتاد، او مرده بود، او را دیدم که آخرین نفس‌هایش را می‌کشید. تا جایی که به خاطر دارم، وقتی بن لادن آخرین نفسش را کشید، با خود به این فکر کردم که آیا این بهترین کاری بود که انجام دادم یا بدترین کار.
اسامه بن لادن موسس القاعده دو سال پیش در عملیاتی که توسط نیروهای ویژه ارتش آمریکا انجام شد در منزل مسکونی اش در ابوت آباد پاکستان؛ جایی نزدیک پایتخت این کشور کشته شد و گفته می شود که آمریکایی ها جسد او را به دریا انداخته اند.
کشتن بن لادن در حالی که آمریکا توانایی دستگیری وی را داشت باعث چالش های عمده ای در داخل آمریکا و تنش در روابط این کشور با پاکستان شد که این تنش ها همچنان ادامه دارد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها