انتقاد بصره ازحضور شرکت صهیونیستی در کویت

انتقاد بصره ازحضور شرکت صهیونیستی در کویت
سه شنبه 24 بهمن 1391 - 15:19

شوراي استانداري بصره، روز دوشنبه از کویت خواست به منظور احداث سامانه امنيتي در مرزهاي زميني خود با عراق، از شركت صهیونیستی استفاده نكند و این اقدام را زمينه ساز تيرگي روابط دو كشور دانست.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، " صباح حسن البزوني " رئيس شوراي استانداري بصره گفت: روابط عراق و كويت اخيرا بهبود قابل ملاحظه اي يافته است اما اگر دولت كويت براي نصب سامانه امنيتي براي رصد تحركات مشكوك مرزهاي زميني خود با عراق با شركتي صهیونیستي قرارداد ببندد، اين كار به تيرگي روابط دو كشور منجر خواهد شد.
وي با تاكيد بر ضرورت اقدام فوري دولت عراق براي جلوگيري از انعقاد چنين قراردادي خاطر نشان كرد: بسياري از شركت هاي بين المللي مي توانند چنين سامانه اي را براي كويت ايجاد كنند و نيازي به بستن قرارداد با رژیم صهیونیستی در اين زمينه وجود ندارد. به ويژه كه مسائل مرزي از حساسيت مهمي برخوردار است و عراق تاكنون به سبب مسائل مرزي درگير جنگ هاي بسياري شده است.
برخي مطبوعات شاخص كويتي نظير السياسيه، القبس و الوطن با انتشار خبري فاش كردند كه " فيصل سعود الدويسان " نماينده مجلس امت كويت روز يك شنبه با طرح سئوالي از " احمد الحمود الصباح " نخست وزير و وزير كشور كويت، وي را متهم كرد كه كشور را در معرض خطر جاسوسي و علاوه بر آن تخريب وجهه سياسي اين كشور در جهان عرب و اسلام قرار داده است.
الدويسان كه پيش از رسيدن به نمايندگي مجلس، از سال 2008 سابقه كار مطبوعاتي داشت، در سئوال خود از وزير كشور آورده است: وزارت كشور از كميته مناقصه هاي مركزي در كابينه خواست، مناقصه واردات و نصب سامانه نامرئي و زيرزميني براي شناسايي اهدافي كه از مرزهاي شمالي تا مرز 70 كيلومتري نفوذ مي كنند، را ثبت كند. اين در حالي است كه اين مرز، از اهميتي حياتي برخوردار است و تاكنون شاهد سه جنگ بوده است و چه بسا شاهد جنگ چهارم باشد.
در ادامه اين سئوال آمده است: يك هيئت از وزارت كشور با شركت (Senstar) در كانادا به بررسي دستگاه هاي مورد نياز پرداخت اين در حالي است كه اين شركت زيرمجموعه و وابسته به شركت (MAGAL) رژیم صهیونیستی است كه مقر آن در تل آويو است.
الدويسان در متن سئوال، همكاري با اين شركت را به مثابه نقض آشكار قانون يكپارچه شماره 21 سال 1964 درباره تحريم رژیم صهیونیستی دانست. اين قانون براي تخلف از مفاد آن، مجازات حبس با اعمال شاقه به مدت حداقل سه تا 10 سال در نظر گرفته است.
نماينده مجلس امت كويت تاكيد كرده است كه پايگاه اينترنتي شركت (Senstar) تصريح كرده كه شركت (MAGAL) طرح هايي به نفع ارتش رژیم صهیونیستی اجرا مي كند كه از ميان آن ها مي توان به احداث ديوار حائل در فلسطين اشاره كرد.
الدويسان هشدار داد كه رژیم صهیونیستی بر ضد نزديك ترين و بزرگ ترين هم پيمان خود يعني آمريكا جاسوسي كرده است بنابراين كشوري مانند كويت كه در چارچوب روياي " نيل تا فرات " صهیونیستها نيز قرار دارد، چه خيالي از اين كار در سر مي پرورد در حالي كه رژیم صهیونیستی به اين فكر مي كند كه كويت، عراق، سوريه، مصر، و بخش هايي از عربستان را زير پرچم خود قرار دهد.
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها