طرح قطر و تركيه براي به آشوب كشيدن بغداد

طرح قطر و تركيه براي به آشوب كشيدن بغداد
سه شنبه 24 بهمن 1391 - 21:44

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق فاش کرد، ترکیه و قطر در کنار سازمان القاعده و عناصر باقیمانده حزب منحل بعث در تلاش هستند با اعزام مخالفان به بغداد، در این کشور جنگ طایفه ای به راه بیاندازند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال الساعدی" روز سه شنبه اظهار داشت: دست‌های عناصر پشت پرده وابسته به القاعده و باقیمانده‌های حزب منحل بعث و همچنین ترکیه و قطر، درصدد آن هستند که تظاهرات برخی شهرها را به سمت بغداد به حرکت درآورند.
وی با بیان اینکه دست عوامل پشت پرده این توطئه برای همگان رو شده است، خاطرنشان کرد: آن ها عقیده دارند که بی حرکت ماندن تظاهرات در مناطق محدود، روند اعتراضها را مسالمت آمیز و طبیعی نگه خواهد داشت؛ و چنین روندی حتی می تواند به تقویت نظام در عراق بینجامد.
الساعدی تأکید کرد: به همین دلیل این دستهای پشت پرده تصمیم گرفته‌اند تظاهرات و اعتراضها را به بغداد بکشانند، تا از این طریق آتش فتنه را برافروزند و جنگی داخلی در این کشور به پا کنند.
اخیرا رسانه‌های عراقی خبرهایی را در خصوص حرکت تظاهر کنندگان در استان الانبار به سوی بغداد به بهانه برگزاری نماز جمعه در هفته آینده منتشر کرده اند؛ مسئولان، جریان‌های سیاسی و علمای عراقی این اقدام را سیاسی ارزیابی کرده و هدف از آن را زمینه سازی برای فتنه انگیزی در این کشور عنوان کرده اند.
26

پربیننده ترین خبرها