مفتی عربستان: فروش سنگ وخاک مکه متوقف شود

مفتی عربستان: فروش سنگ وخاک مکه متوقف شود
سه شنبه 24 بهمن 1391 - 22:12

مفتی کل عربستان درخواست کرد از فروش سنگ و خاک باقیمانده از عملیات تخریب آثار تاریخی حرم مکه جلوگیری شود.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، در ادامه عملیات تخريب آثار اسلامی در عربستان، مسئولان سعودی مدتی است   در حال تخریب آثار تاریخی حرم مكه به بهانه بازسازي آن هستند.
در این بین شماري از ساکنان و زائران با توجه به اين كه اين سنگ‌ها روزي قدمگاه پيامبر اعظم (ص) و انسانهای پاک و صالح و همچنين پيامبراني نظير حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل ( عليهما السلام ) بوده است، مقادیری از سنگ و خاك و آثار به جاي مانده از این عملیات تخريب را جمع آوری مي كنند. برخی نیز  آن‌ها را براي تبرك به عمره گذاران مي فروشند.
"عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ" مفتی کل عربستان در گفت و گو با روزنامه "المدينه" اعلام كرد: اين كار "مُنکر" است و بايد عمره گذاران را توجيه و از چنین اقداماتی جلوگیری کرد؛ مسئولان این اماکن نیز باید جلوی زنان و مردانی که آثار باقیمانده از تخریب را جمع آوری می کنند، بگیرند.
شهرهای مقدس مكه و مدينه در سال 1924 زیر سلطه آل سعود قرار گرفتند. از آن زمان اين دو شهر تاريخي به صورت برنامه ریزی شده از سوی وهابیت در معرض تخريب قرار گرفته اند.
آل سعود از وهابيت به عنوان ايدئولوژي استفاده كرده و با مطرح کردن بهانه هایی مجوز تخریب را صادر می کند؛ حتي زماني كه مسئله به آثار دوران پیامبر اسلام (ص) مربوط باشد، آن را با ادعای نوسازی و طرح توسعه توجیه می کند.

پربیننده ترین خبرها