درخواست غیرقانونی مخالفان در مصر

درخواست غیرقانونی مخالفان در مصر
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 14:25

العالم - یکی از اعضای ارشد حزب آزادی و عدالت درخواست مخالفان برای برگزای انتخابات زودهنگام و اخراج دادستان کل را غیر قانونی دانست.

" امیر بسام " روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه العالم با اشاره به اینکه هر درخواست قانونی را می توان در مذاکرات ملی مطرح کرد، از اقدامات تحریک آمیز برخی گروه های سیاسی انتقاد کرد و گفت: مردم مصر با خشونت و تخریب مخالفند، به صورتیکه در چندین منطقه با گروه های آشوب گر موسوم به " بلک بلوک " مقابله کردند.
وی با بیان اینکه " جبهه نجات مصر" سخنگوی مردم نیست، خاطرنشان کرد: اختلافی میان مردم وجود ندارد و حوادث اخیر اقدامات تخریبی است.
عضو ارشد حزب آزادی و عدالت با درخواست برای افشای اقدامات آشوبگران، خطاب به جبهه نجات مصر گفت: سیاست این نیست که فردی بگوید اگرخواسته های ما برآورده نشود، آشوب به پا می کنیم.
وی ادامه داد: آشوب های اخیر در واقع اقداماتی از سوی بازمانده های رژیم سرنگون شده حسنی مبارک برای ایجاد ناامنی در کشور است؛ این سیاست را حسنی مبارک در آخرین روزهای حکومتش در کشور پیاده کرد.
امیر بسام کناره گیری مخالفان از دولت و نهادهای اداری را غیر قابل توجیح دانست و تأکید کرد: این اقدام برای تحمیل شرایط بر رئیس جمهور منتخب و مردمی صورت می گیرد.
وی با اشاره به غیر قانونی بودن درخواست اخراج دادستان کل کشور، اظهار داشت: قانون اساسی جدید مانع از برکناری دادستان کل است و رئیس جمهور نیز نمی تواند چنین تصمیمی بگیرد. 
عضو ارشد حزب آزادی و عدالت هشدار داد: کسانی که خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام هستند، می خواهند با سرنوشت کشور بازی کنند.
بسام با تاکید بر اینکه رئیس جمهور نتایج مذاکره بدون پیش شرط را خواهد پذیرفت، تشکیل دولتی جدید در مصر را امکان پذیر دانست و افزود: حمدین صباحی و عمرو موسی از رهبران گروه مخالف "جبهه نجات مصر" درخواست های خود را پس گرفته اند که این اقدام به معنای جلوگیری از بازگشت به دوران استبداد است.
MKH-12-19:52
 
 

پربیننده ترین خبرها