النهضه: دولت تکنوکرات نظر شخص نخست وزیر است

النهضه: دولت تکنوکرات نظر شخص نخست وزیر است
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 14:46

یکی از اعضای ارشد جنبش "النهضه" در تونس، درخواست نخست وزیر این کشور برای تشکیل دولت "تکنوکرات" را موضع شخصی وی دانست .

" علی بن عرفه " روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه العالم  گفت: مواضع رسمی جنبش النهضه را "راشد الغنوشی" رئیس این جنبش بیان می کند.
بن عرفه با این حال اختلاف بین نخست وزیر و رئیس جنبش النهضه را ادعای رسانه ها خواند و اظهار داشت: پیشنهاد الجبالی در شورای النهضت بررسی خواهد شد.
در پی افزایش نارضایتی ها در تونس حمادی الجبالی نخست وزیر این کشور خواستار تشکیل دولت تکنوکرات بدون وابستگی به گروه های سیاسی برای زمینه سازی برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی شده بود.
بن عرفه همچنین از طرح جنبش النهضه برای تشکیل ائتلاف ملی و توسعه دایره حمایت از دولت خبر داد و گفت: دولتی که الجبالی خواهان تشکیل آن است، به حمایت احزاب نیاز دارد و النهضه تلاش می کند تا با طرح ابتکاری نخست وزیر همکاری داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: دولت جدید به حضور سیاستمداران در کنار افراد متخصص نیاز دارد.
بن عرفه با اشاره به نارضایتی مردم از عدم تحقق اهداف انقلاب در دولت تونس، شرایط را برای بازسازی ساختار دولت مناسب دانست و گفت: شعارهای تبلیغاتی احزاب در زمان انتخابات توقعات مردم را بالا برده است.
وی ترور شکری بلعید سیاستمدار مخالف دولت را ضربه بزرگی به روند تفاهم ملی ارزیابی کرد و اظهار داشت: اختلافات سیاسی، تحریک رسانه ها، ترور و خشونت و وضعیت نابسامان اقتصادی فعالیت های دولت را مختل کرده است؛ از این رو " منصف المروزقی " رئیس جمهور تونس برای خروج از بن بست سیاسی خود را ناگزیر از دور کردن سیاستمداران از ساختار دولت دانسته است.
تاکید "كنگره برای جمهوری" بر تشکیل دولت وفاق در تونس
از سوی دیگر"سليم بن حميدان" از اعضای ارشد حزب كنگره برای جمهوری به ریاست منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس، خواستار تشکیل حكومت توافق ملي شد و گفت: حضور افراد متخصص در وزارت خانه هایی که ماهیت اقتصادی فن آوری دارند، مانعی ندارد.
بن حمیدان در مصاحبه با العالم اظهار داشت: حزب کنگره برای جمهوری، چندی پیش اعلام کرد به دلیل ناکامی دولت در اداره کشور وزرای خود را خارج خواهد کرد، اما پس از مطرح شدن طرح تشکیل ائتلاف ملی تصمیم خود به تاخیر انداخت.
بن حمیدان تاکید کرد:  اگر این حزب با حکومت به توافق نرسد، طبیعتا وزرای خود را از دولت خارج خواهد کرد اما همچنان طرفدار تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.
بن حمیدان تشکیل دولت تکنوکرات را غیر قابل قبول دانست و گفت: هدف از این طرح دور زدن مشروعيت انتخابات است.
وی خاطرنشان كرد: دولت تکنوکرات در زمان حكومت القائد السبسي قبل از انتخابات آزموده شد، در آن زمان هر کسی که به عنوان فرد متخصص و غیر وابسته سیاسی معرفی شد، پس از مدتی به یک حزب سیاسی پیوست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها