القدس العربی: سران شورشیان مسلح سوریه خیانتکارند

القدس العربی: سران شورشیان مسلح سوریه خیانتکارند
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 16:47

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، با اشاره به اقدامات خیانت بار سرکردگان معارضین و عناصر مسلح حاضر در سوریه، نوشت: رساترین تعبیر دربارۀ سرنوشت نبرد مسلحانه در سوریه را یکی از معارضین مسلح به کار برده که گفته است: تفنگ را کنار می گذارم و بار دیگر گوسفندچرانی را از سر می گیرم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالباری عطوان سردبیر القدس العربی در سر مقاله امروز چهارشنبه این روزنامه آورده است:
یکی از معارضین مسلح در گفتگو با خبرگزاری فرانسه می گوید: رهبران مخالفان دولت سوریه جوانان را به اسم انقلاب روانه جنگ می کنند و به کشتن می دهند، در حالی خود به ثروت اندوزی مشغولند؛ خانه های لوکس بنا می کنند و دوباره و چند باره، همسر اختیار می کنند. همین امر باعث ناامیدی و یاس شورشیان شده و شما زیادی از آنها دست از جنگ کشیده اند.
حقیقت تلخی که برخی تلاش می کنند از آن چشم پوشی کنند این است که جامعه بین المللی مردم سوریه را فریب داد واز آنها برای رسیدن به اهدافی که تحقق آن برایش دشوار بود، بهره برداری کرد؛ تخریب سوریه، تضعیف ارتش آن وغرق کردن این کشور در جنگ داخلی که همه اینها در نهایت برای خوش خدمتی به اسرائیل صورت گرفت.
برخی از مخالفان سوری خواستار محاکمه مسئولان دولتی شده اند، اما ما خواستار محاکمه رهبران مخالفان دولت سوریه هستیم. کسانی که مردم این کشور را گرفتار جنگ کردند وچنین وانمود کردند که دخالت نظامی امریکا نجات بخش خواهد بود و به اصطلاح "دوستان مردم سوریه"، سناریوی ناتو در لیبی را در سوریه تکرار خواهند کرد.
در فریب مردم سوریه و خیانت به آنها نه تنها جامعه بین المللی، بلکه اتحادیه عرب و برخی از کشورهای عربی مقصر هستند، اما معاذ الخطیب با درک زود هنگام خیانت مخالفان سوری به مردم خود، طرحی را برای گفت وگو با دولت ارائه نمود. الخطیب برخلاف آنچه مخالفان وی را بدان متهم می کنند، خائن نیست و در واقع آنهایی خیانتکارند که مردم سوریه را تنها گذاشتند و به جنگ مسلحانه روی آوردند.
نباید فراموش کنیم آنچه به اصطلاح جامعه بین المللی نامیده می شود، رویکرد مشترکی به نام دشمنی با اعراب و مسلمانان به منظور تقویت اسرائیل هسته ای وتسلط بر منطقه دارد، و وقتی امنیت تل آویو به خطر می افتد دیگر حقوق بشر، دموکراسی، برابری و مدرنیته برایش هیچ اهمیتی نخواهد داشت.
آنها عراق و سوریه را به خاک و خون کشیدند وپس از این که قدرت ارتش مصر را با پیمان ذلت بار کمپ دیوید ومعاهده های صلح با اسرائیل محدود کردند، اکنون علیه این کشور توطئه می چینند.
سردبیر القدس العربی تاکید کرد که برای حل بحران سوریه هیچ راهی جز گفت وگوی جدی بین دولت ومخالفان و اتحاد طیف های مختلف سیاسی، قومی ومذهبی این کشور برای مقابله با خیانت کارانی که امنیت اسرائیل را به تقسیم سوریه، از دست رفتن وحدت ملی وتضعیف ارتش ترجیح دادند، وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها