همکاری هفت هزار ساعته ایران با آژانس

همکاری هفت هزار ساعته ایران با آژانس
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:54

العالم، تهران - به گفتۀ عضو کمیته تکنولوژی های انرژی، بازرسی 7300 ساعته آژانس بین المللی انرژی هسته ای از تاسیسات اتمی ایران، نشان دهندۀ همکاری کامل تهران با این نهاد بین المللی است.

احمد روشنفکر راد، امروز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: مذاکرات امروزهیات آژانس به ریاست "هرمان ناکرتس" معاون مدیر کل آژانس در امور بازرسی با هیئت ایرانی، هشتمین مذاکره فی مابین دو طرف است و گفتگوها پیشرفت خوبی داشته است.    
عضو کمیته بین المللی و ایرانی انرژی اتمی با اشاره به دو دوره بازدید آژانس از تاسیسات نظامی پارچین، تصریح کرد: ایران هرگز مانع بازدید از این مرکز نشده است، بلکه به خاطر افشای اطلاعات از سوی بازرسان آژانس، خواستار تعیین چارچوب مشخصی برای بازدیدها شد. 
روشنفکر راد، افشای اطلاعات نظامی مربوط به پارچین را در تاریخ آژانس بی سابقه دانست و افزود: ایران خواستار جدول زمان بندی برای حل مسائل باقیمانده پس از بازدید آژانس از پارچین است، اما آژانس از این موضوع سر باز می زند.
گفتنی است، هيئت آژانس بين‌المللی انرژی اتمی برای انجام دور تازه مذاکرات با ايران صبح امروز وارد تهران شد. این هیئتی در حالی به ایران سفر کرده است که تهران آمادگی خود را برای دستیابی به توافق فراگیر با آژانس به شرط اعتراف رسمی آژانس به حقوق ایران در زمینه استفاده مسالمت آمیز از انرژی اتمی اعلام کرده است.
ناکرتس روز گذشته قبل ازعزیمت به ایران با تاکید بر لزوم گفت وگو برای حل اختلافات، گفت: آژانس با جدیت برای حل اختلافاتش با ایران خواهد کوشید و امیدواریم درباره برنامه اتمی تهران به توافق دست یابیم. 
رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز آمادگی ایران را برای توافق فراگیر با آژانس در زمینه بازدید از پارچین و رفع هر گونه ابهام به شرط تایید حقوق ایران در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی اعلام کرد.
 tt-13-10:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها