کارشناس آمریکایی:

واشنگتن به مذاکره با تهران نیاز دارد

واشنگتن به مذاکره با تهران نیاز دارد
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 18:30

العالم، واشنگتن - کارشناس آمریکایی امور خاورمیانه، تمایل آمریکا برای گفت و گوی دو جانبه با ایران و مواضع وزرای جدید دفاع و خارجه این کشور درباره ایران را نشان دهنده تحول در سیاست های واشنگتن نسبت به تهران دانست.

"لوران وایت" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: کاخ سفید از یک طرف درصدد گفت وگو با ایران است و از طرف دیگر تحریم ها و فشار علیه ایران را افزایش می دهد، به همین دلیل تهران به دعوت واشنگتن برای گفت وگو پاسخ نمی دهد.
کارشناس آمریکایی امور خاورمیانه، دولت اوباما را به کاهش فشارها علیه ایران برای ترغیب تهران به شرکت در گفتگوها دعوت کرد و گفت: آمریکا و ایران دو طرف اصلی گفت وگو هستند و مذاکرات1+5، بدون مذاکرات دو جانبه میان تهران و واشنگتن، بی نتیجه خواهد بود.
وایت سیاست کاخ سفید در قبال ایران را همانند سیاست های واشنگتن در قبال سوریه محکوم به شکست دانست و پیش بینی کرد که آمریکا در آینده تمایل بیشتری را برای گفت و گو با ایران نشان دهد.
وی تصریح کرد: شرایط سیاسی کنونی آمریکا، اجازه کاهش فشارها و ارائه مشوق ها از سوی این کشور برای ترغیب ایران به شرکت در مذاکرات را نمی دهد.
لوران وایت ورود "جان کری" وزیر خارجه و "چاک هگل" وزیر دفاع جدید به کابینه اوباما را که کمترین خصومت را با ایران دارند، نشان دهنده قرار گرفتن دولت آمریکا در مسیر تحول دانست و گفت: اگر مذاکرات دو کشور درباره برنامه اتمی با موفقیت همراه باشد، ممکن است در مذاکرات «تهران - واشنگتن»، مسائل دیگری نیز مورد بحث قرار گیرد.
کارشناس آمریکایی امور خاورمیانه با تاکید بر این که آمریکا می داند مداخله نظامی علیه ایران در راستای منافعش نیست، تهدیدات علیه تهران را مانوری سیاسی دانست و گفت: واشنگتن برای مذاکره با ایران تلاش می کند.
13-21:10
 
 

پربیننده ترین خبرها