انگلستان، سفارت سوریه را به مخالفان نمی دهد

انگلستان، سفارت سوریه را به مخالفان نمی دهد
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 18:49

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت که کشورش سفارت سوریه در لندن را به ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه تحویل نخواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس تأکید کرد: با وجود این که انگلیس ائتلاف معارضان سوریه را به رسمیت شناخته است، ساختمان سفارت سوریه در لندن را به نمایندگان این ائتلاف واگذار نخواهد کرد.
این خبر در پی اعلام تصمیم قطر برای تحویل سفارت سوریه در دوحه به معارضان و انتخاب سفیری از اعضای ائتلاف اعلام شد.
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس ضمن اشاره به تعطیلی سفارت سوریه در لندن و با تاکید بر این که حکومت سوریه دلایل روشنی در مورد علت تعطیلی سفارت خانه خود در انگلستان ارائه نکرده است، گفت: با توجه به ماده 45 معاهده وین در مورد رابط دیپلماتیک، انگلیس موظف است از ساختمان ها و دارایی سفارت خانه های کشورها محافظت کند.
پیش از این ائتلاف معارضان سوریه اعلام کرده بود که دولت قطر ساختمان سفارت سوریه در دوحه را به ائتلاف معارضان سوریه تحویل می دهد و «نزار الحراکی» را به عنوان سفیر ائتلاف معارضان به رسمیت خواهد شناخت.
بدین ترتیب دولت قطر به عنوان یک کشور عربی، با دست زدن به اقدامی یکجانبه و غیرمعمول - که حتی کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل از انجام آن سر باز می زنند- یک بار دیگر تعارض آشکار خود را با قوانین و عرف دیپلماتیک بین المللی نمایان کرد و مخالفت خود را با روند سیاسی حل بحران و پایان خشونت و خونریزی در سوریه نشان داد.

پربیننده ترین خبرها