انتقاد تند رسانه های تونس از الجزیره

انتقاد تند رسانه های تونس از الجزیره
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 22:21

تلویزیون "نسمه" و روزنامه "الشروق" تونس، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر را به پوشش بدون مجوز و تحریف مراسم تشییع جنازه "شکری بلعید" سیاستمدار فقید این کشور متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شکری بلعید سیاستمدار مخالف و برجسته تونسی که چهارشنبه هفته گذشته به دست افراد مسلح ترور شده بود، دو روز بعد از آن در گورستان "الجلاز" در پایتخت این کشور دفن شد.
تلویزیون نسمه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: الجزیره تصاویر قدیمی و گزینشی را با تصاویر تشییع جنازه ترکیب کرد تا افکار عمومی را گمراه کند.   
"نسمه" این اقدام را "انحطاط اخلاقی" الجزیره توصیف؛ و تاکید کرد که برای دفاع از حقوقش تدابیر لازم اتخاذ خواهد کرد.
روزنامه الشروق تونس نیز در مقاله ای، الجزیره را به مغالطه و گمراه سازی متهم کرد و نوشت: الجزیره صدای تجمع معترضان در مقابل ساختمان مجلس موسسان در شهر "باردو" و همچنین صدای اعتراضات مردمی در مقابل دفتر حزب النهضه در شهر "المروج" را بر روی تصاویر تشییع جنازه پخش کرد.
حزب النهضه حزب حاکم تونس است و برخی طرف ها در تونس، از جمله خانواده بلعید، این حزب را مسئول ترور بلعید می دانند، اما النهضه هر گونه دست داشتن در این ترور را رد کرده است.
روزنامه الشروق ادامه داد: الجزیره با این اقدام، تلاش کرد شعارهای معترضان علیه نخست وزیر را مشروع جلوه دهد.
این روزنامه افزود: مردم تونس این اقدام مغایر با اصول اخلاقی و حرفه ای را محکوم می کنند. بر اثر همین اقدامات الجزیره، میزان بینندگان این شبکه در تونس بسیار کاهش یافته و الجزیره به رسانه ای منفور تبدیل شده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها