راهکار قبایل مصری برای حل بحران

راهکار قبایل مصری برای حل بحران
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 22:42

العالم، قاهره - شورای عالی قبایل مصر برای ایجاد هماهنگی و انسجام میان گروه های مختلف سیاسی، طرحی با عنوان"وحدت مخالفان و نظام" ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بزرگان قبایل عربی مصر برای پایان دادن به خشونت ها و ایجاد وحدت، دخالت خود را در امور ضروری دیدند و طرحی را تدوین کرده اند.
"یوسف ابوالمجد"عضو شورای عالی قبایل مصری به شبکه خبری العالم، گفت: این شورا ابتکار خود را در تایید طرح های الازهر، حزب سلفی النور و طرح ائتلاف جوانان انقلابی ارائه و تاکید کرده است که این طرح در حقیقت تکمیل کننده طرح های گذشته است.
وی افزود: قبایل عربی مصر برای حل مشکلات از طریق شوراهای محلی تلاش کرده و هیچ مشکلی را حل نشده رها نمی کنند.
طرح قبایل عربی 17 بند دارد که نخستین آن، بر ضرورت برگزاری گفت وگوی ملی فراگیر و بدون قید و شرط، همراه با تضمین تحقق نتایج گفتگوها تاکید دارد.
"سعید خمیس" هماهنگ کننده شورای عالی قبایل مصری نیز به شبکه العالم، گفت: گفت و گوی مورد نظر این طرح بدون قید و شرط است و بر اساس آن همه  پشت میز مذاکره می نشینند و مسائل مورد اختلاف را مطرح می کنند.
خمیس با اشاره به هدف این طرح برای نزدیک کردن دیدگاه های مختلف، گفت: هر طرحی ضمانت های اجرایی دارد و ضامن موفقیت این طرح نیز قبایل عربی مصر به عنوان جزء اصلی جامعه مصر هستند.
همچنین "حازم فائد" عضو شورای عالی قبایل مصر به شبکه خبری العالم، گفت: ما جزء لاینفک جامعه مصر هستیم و به عنوان شهروندان مصری و قبایل عربی، هرگونه توافقی را که بین طرفین درگیر حاصل شود، تضمین می کنیم.
نارضایتی مخالفان از عدم تحقق اهداف انقلاب در دولت اخوان السلمین، در دومین سالروز پیروزی انقلاب مصر باعث ناآرامی هایی شده و این اعتراضات نوعی بحران سیاسی در این کشور پدید آورده است.
در تازه ترین این اختلافات، مخالفان خواستار اخراج دادستان کل و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند که با مخالفت دولت روبرو شده است.
13-11:08
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها