شکایت از روزنامه سعودی به دادستانی لبنان

شکایت از روزنامه سعودی به دادستانی لبنان
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 23:23

یک وکیل لبنانی از روزنامه الوطن عربستان به دلیل چاپ کاریکاتور توهین آمیز به اسقف اعظم مسیحیان شرق، شکایت کرد.

به گزارش " ودیع عقل " وکیل لبنانی ، شخصا" از روزنامه سعودی " الوطن آن لاین " و ناشر آن یعنی موسسه چاپ و انتشارات " عسیر " و  " طلال آل الشیخ "سردبیر این روزنامه و کاریکاتوریست آن به دادستانی کل لبنان شکایت کرد.
وی با اقامه دعوا علیه طلال آل الشیخ سردبیر الوطن آن لاین و " جهاد عورتانسی " کاریکاتوریستی که کاریکاتوری در توهین به اسقف اعظم "مار بشاره الراعی" ترسیم کرده، آنان را به اهانت به مناسک دینی و تعرض به شخصیت ها و مقدسات دینی، ایجاد اختلافات مذهبی و نژادی، تحریک به درگیری میان طوایف و ادیان و گروه های مختلف جامعه، و توهین به قوانین لبنان متهم کرده است.
ودیع عقل انجام اقدامات لازم در راستای تحقیقات کیفری و بازداشت عاملان این اقدام و تصمیم گیری درباره جلوگیری از ورود این روزنامه به داخل اراضی لبنان را خواستار شد.
وی همچنین مصادره  نسخه هایی از این روزنامه را که دربردارنده تصاویر موهن است؛ و مسدود کردن سایت های اینترنتی حاوی این تصاویر و تحویل آنان به دستگاه قضایی و مجازات آن ها را خواستار شد.
این وکیل لبنانی بر لزوم عذرخواهی علنی عاملان این اقدام و گرفتن تعهد از آنان مبنی بر عدم تکرار چنین اقداماتی در آینده در حضور مراجع قضایی و پرداخت غرامت تاکید کرده است.
دادستان کل لبنان درباره نحوه رسیدگی به این شکایت تصمیم گیری خواهد کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها