بحران عراق بايد درداخل و با مراجعه به قانون حل شود

بحران عراق بايد درداخل و با مراجعه به قانون حل شود
پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 - 11:53

العالم - فراكسيون "همپيماني كردستان" در مجلس نمايندگان عراق بر لزوم حل بحران سياسي اين كشور از طريق مراجعه به قانون اساسي و اجماع گروه هاي سياسي تأكيد كرد .

به گزارش روز پنجشنبه شبكه خبري العالم؛ فراكسيون همپيماني كردستان در مجلس نمايندگان عراق دربیانیه ای اعلام کرد: مراجعه به قانون اساسي و اجماع گروه هاي سياسي براي حل بحران عراق دشمنان را در اجراي توطئه هاي خود ناكام مي گذارد.
وی افزود: عراق با بحران سياسي سخت و خطرناكي مواجه است كه به همین دلیل گروه هاي سياسي عراق مسائل را به خوبي تجزيه و تحليل كنند تا كشور از مشكل كنوني رهايي يابد.
فراكسيون همپيماني كردستان اعلام كرد: كُردها همچنان ائتلاف ملي را متحد استراتژيك خود مي دانند هر چند اختلافاتي با برخي اعضاي ائتلاف ملي دارند؛ ولي اين اختلافات تأثيري در روابط استراتژيك آنها ندارد.
اين فراكسيون خاطرنشان كرد: بحران عراق بايد در داخل و از طريق مراجعه به قانون اساسي و اجماع و توافق گروه هاي سياسي حل و فصل شود؛ زيرا هر روش ديگري خيانت به مردم محسوب مي شود و منافع دشمنان را تأمين مي كند.
فراكسيون همپيماني كردستان افزود: اختلافات و كشمكش هاي گروه هاي سياسي نبايد تأثير سوء در خدمت رساني به مردم ايجاد كند و اوضاع اقتصادي و معيشتي آنها متأثر از اختلافات سياسي شود.
اين فراكسيون به نزديك بودن انتخابات مجلس نمايندگان اشاره و خاطرنشان كرد: كُردها با لغو قانون اساسي، ماده 4 قانون مبارزه با تروريسم و قانون بازخواست و عدالت (ريشه كني حزب بعث) مخالف هستند ولي برخي از مواد قانون اساسي نياز به اصلاح دارد .
MKH-13-17:40
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها