كشته شدن دهها تروريست تونسي در سوريه

كشته شدن دهها تروريست تونسي در سوريه
پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 - 12:51

العالم - دهها جوان تونسي عضو گروههای تروریستی به تازگي در نبرد ميان ارتش سوريه و افراد مسلح در اطراف فرودگاه حلب در شمال سوريه كشته شدند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، راديو" شس.اف.ام" که از تونس پخش می شود به نقل از يك منبع كه به نامش اشاره نكرد، افزود: 50 درصد از افراد مسلح کشته شده در حلب تونسي بودند كه چهار نفر از آنها كه عضو جبهه النصره (گروه تروريستي) و از استان سيدي بوزيد در 350 كيلومتري جنوب تونس پايتخت اين كشور هستند، شناسايي شده اند.
این گزارش حاکیست 132 تروریست در جريان بمباران هوايي تجمع افراد مسلح در اطراف فرودگاه حلب توسط جنگنده هاي ارتش سوريه كشته شدند.
" محمد حداد " رييس ديده بان عربي اديان و آزاديهاي تونس، دولت حاکم کشورش را مسئول مرگ اتباع تونسی دانست و خواستار بررسي پديده اعزام جنگجو براي نبرد در سوريه شد.
از سوی دیگر" سيف الدين الرايسي " سخنگوي تشكل انصار الشريعه در تونس اين خبر را كه 12 هزار تبعه این کشور آماده بازگشت به تونس در پاسخ به نداي سيف الله بن حسين معروف به ابوعياض هستند،  تكذيب كرد.
ابوعياض تحت تعقيب دادگاه هاي تونس قرار داشته و از طرفهاي نزديك به گروه تروريستي القاعده است.
الرايسي به روزنامه الصريح تونس گفت: انصار الشريعه به رهبري ابوعياض هيچ ارتباطي با جنگجويان تونسي در سوريه ندارد و خود سرنوشتشان را رقم زده اند لذا اين گروه در انتخاب آنها به منظور رفتن يا بازگشتن مداخله نمي كند.
پيشتر مقام های تونسي نيز از كشته شدن دهها سلفي جهادي تونسي در سوريه سخن گفته بودند.
 

پربیننده ترین خبرها