نماینده مجلس لبنان:

انقلاب بحرین؛ نمونه واقعی انقلاب مسالمت آمیز است

انقلاب بحرین؛ نمونه واقعی انقلاب مسالمت آمیز است
پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 - 21:01

بيروت (العالم)- نماینده مجلس لبنان، اعتراض های مسالمت آمیز مردم بحرین و انقلاب این کشور را نمونه واقعی یک انقلاب دموکراتیک و مسالمت آمیز برشمرد.

"مروان فارس" رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان لبنان عصر پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهارکرد: مردم بحرین خواهان تغییر نظام حاکم در این کشور هستند و انقلاب مسالمت آمیز آنان بدون حمایت دیگر کشورها به وقوع پیوسته است.
فارس افزود: در جریان این انقلاب، فقط مسئولان و نیروهای رژیم حاکم به مردم تعرض می کنند و در مقابل مردم رویکردی مسالمت آمیز را در پیش گرفته اند.
وی با تبریک به مردم بحرین به علت عزم راسخ شان در انقلاب دو ساله، گفت : انقلاب مسالمت آمیز مردم این کشور، خیلی سریع به نتیجه خواهد رسید.
رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان لبنان تاکید کرد: اولین نتیجه انقلاب مردم بحرین، سرنگونی نظام حاکم دراین کشور است که در برخورد با تظاهرکنندگان از گلوله و گازهای سمی استفاده می کند و به بازداشت شهروندان و شکنجه زندانیان در زندان ها اقدام می کند.
فارس، رژیم آل خلیفه را رژیمی قبلیه ای - عشیره ای عقب مانده توصیف کرد که از سوی قدرت های غربی و درصدر آن آمریکا حمایت می شود.
وی بر مخالفت همه اقشار جامعه بحرین با نظام سیاسی حاکم دراین کشور تاکید کرد، و افزود : رژیم آل خلیفه درنتیجه فشارها مجبور شده تا انقلابیون را دعوت به گفت وگو کند؛ اما بعید است که در این مرحله به نتیجه ای برسد.
وی از رژیم بحرین خواست که در برابر انقلاب مردم این کشور عقب نشینی و به خواسته های معترضان توجه کند.
فارس خاطرنشان کرد: در کشورهای عربی مانند مصر و تونس تغییرات بسیاری رخ داد، ولی این تحولات "بهار" را برای ملت های این کشورها به ارمغان نیاورد بلکه "پاییزی" برای آنان بود چرا که به پیروزی ملت ها منجر نشد، بلکه گروه های خاصی در کشورهای همچون مصر، تونس و ليبي به اهداف خود دست یافتند.
14-16:38
 

پربیننده ترین خبرها