ویلیام هیگ: افراد مسلح سوریه، تهدیدی برای اروپا هستند

ویلیام هیگ: افراد مسلح سوریه، تهدیدی برای اروپا هستند
جمعه 27 بهمن 1391 - 09:17

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: سوریه در وضعیت کنونی تنها عرصه فعالیت افراد مسلح است و هر اندازه درگیری ها در سوریه ادامه داشته باشد، خطرات آن برای غرب نیز افزایش خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، هیگ روز پنجشنبه در سخنانی پیرامون مبارزه با تروریسم در خارج، تصریح کرد: افراد مسلح سراسر دنیا هم اکنون به سوریه عزیمت می کنند و برخی ازاین افراد مسلح با بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی مرتبط هستند.
وی افزود: شاید افراد مسلح زمانی که به سوریه عزیمت می کنند، برای ما خطری نداشته باشند؛ اما اگر از این نبرد سالم بازگردند، ممکن است با ایدئولوژی خشن تر و با تجربه بیشتر در به کارگیری سلاح ها و مواد منفجره باز گردند.
وزیر امورخارجه بریتانیا هشدار داد: هراندازه این درگیری طولانی تر شود، خطرات بیشتری در بر خواهد داشت و هر اندازه درگیری ها و کشتار افراد بی گناه ادامه داشته باشد، خطر استفاده از سلاح های شیمایی و بیولوژیک افزایش خواهد یافت.
هیگ در ادامه مدعی شد: بیشتر تلاش ما در خارج برای مبارزه با تروریسم است، زیرا تروریست ها برای انجام عملیات تروریستی در غرب آموزش می بینند و برنامه ریزی می کنند و دیگر کشورها نیز باید برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها