محکومیت گستردۀ ترور سردار شاطری در لبنان

محکومیت گستردۀ ترور سردار شاطری در لبنان
جمعه 27 بهمن 1391 - 11:22

احزاب، مقامات و شخصیت های سیاسی-مذهبی و فعالان اجتماعی لبنان، ترور مهندس حسن شاطری رئیس ستاد ایرانی بازسازی لبنان به دست عوامل اسرائیل در سوریه را به شدت محکوم کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عدنان منصور وزیر امور خارجه  لبنان دیروز (پنجشنبه) با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، شهادت  سردار حسن شاطری را به غضنفر رکن آبادی سفیر ایران و دیگر مسئولان سفارتخانه تسلیت گفت.
منصور در دیدار با مسئولان سفارت ایران در بیروت گفت: شهید حسن شاطری پل ارتباطی میان دو کشور دوست و برادر، ایران و لبنان بود، اما با شهادت وی به دست گروهی تروریستی، خللی در روابط مستحکم ایران و لبنان ایجاد نخواهد شد.
منصور گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 2006 که اسرائیل به لبنان تجاوز کرد، تاکنون کمک های ارزنده ای به ملت و دولت لبنان تقدیم کرده است.
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان نیز ترور شاطری را محکوم کرد و گفت : ترور شاطری اقدامی وحشیانه است که ما آن را به شدت محکوم می کنیم.
مجمع علمای جبل عامل نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ترور سردار شاطری نشان می دهد که دشمنان نمی توانند افرادی را که مخلصانه به ملت سوریه در بازسازی ویرانی های ناشی از اقدامات خرابکارانه تروریست ها کمک می کنند، تحمل کنند.
شیخ علی یاسین رئیس مرکز علمای صور در جنوب لبنان نیز ترور شاطری را محکوم کرد و گفت : شهید شاطری فعالیتی به جز  خدمت به مردم نداشت و ترور وی بیانگر مخالفت دشمنان با خادمان مردم است .
همچنین وئام وهاب رییس حزب توحید عربی، شیخ عبدالناصر جبری دبیر کل حزب امت و یکی از برجسته ترین علمای اهل سنت لبنان، شیخ احمد القطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل"، شاکر البرجاوی رئیس حزب "التیار العربی"، مسئول و اعضای حزب ملی دموکراتیک، عبدالمحسن الحسینی رئیس اتحادیه شهرداری های صور در جنوب  لبنان؛ و بلال تقی الدین رئیس حزب وفاق ملی نیز دربیانیه ها و پیام های جداگانه، ترور مهندس ایرانی را محکوم کردند.
هیأتی از جنبش امل به ریاست نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان  لبنان نیز با حضور در سفارت ایران در بیروت شهادت شاطری را تسلیت گفتند.
همچنین هیأتی از حزب ملی سوسیالیست سوریه به ریاست اسعد حردان نیز در سفارت ایران در بیروت حاضر شدند و ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت سردار شاطری را به سفیر و دیگر مسئولان سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در بیروت تسلیت گفتند.
 

 
 

پربیننده ترین خبرها