جان کری: از سعود الفیصل "شنیده" ام!

جان کری: از سعود الفیصل
جمعه 27 بهمن 1391 - 12:04

وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری عجیب مدعی شد: شمار کشته های بحران سوریه به 90 هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جان کری وزیر امور خارجه جدید آمریکا در یکی از نخستین اظهارنظرهای خود پیرامون مسایل خاورمیانه، پایبندی به اصول حرفه ای و لزوم استفاده از آمار و ارقام مستند را از یاد برد و در مورد آمار کشته های بحران سوریه گفت: 90 هزار نفر در وقایع سوریه کشته شده اند.
وزیر امور خارجه امریکا که پیش از دیدار با دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در ادامه و در خصوص منبع آمار دقیق (!) خود یادآور شد که این رقم را از زبان سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی شنیده است.
کری تصریح کرد: نخستین مطلبی که وزیر خارجه عربستان برایم نقل کرد، این بود که بنا بر تخمین های او، "شاید" حدود 90 هزار نفر در بحران سوریه کشته شده باشند (!)
این در حالی است که سازمان ملل در آخرین برآورد خود از تعداد کشته ها در سوریه، رقم مبالغه آمیز 70 هزار نفر را ذکر کرده است.
به کار بردن این نوع ادبیات و جملات آمیخته با تردید و عدم پایبندی به ابتدایی ترین اصول حرفه ای از سوی وزیر خارجه آمریکا و از جانب شخصی با سوابق سیاسی طولانی مانند جان کری، کاملا غیرمنتظره است و به نظر می رسد وی با وجود تجربیات طولانی در کار سیاسی، باید در روش خود برای گرداندن وزارت امور خارجه آمریکا تجدید نظر کند.

پربیننده ترین خبرها