سران گروه جبهه النصره در ترکیه حضور دارند

سران گروه جبهه النصره در ترکیه حضور دارند
جمعه 27 بهمن 1391 - 18:10

منبعی نزدیک به جبهه النصره اعلام کرد: مسئولان ارشد این گروه در سوریه مستقر نیستند بلکه در شهر جیلان پینار ترکیه حضور دارند و این در حالی است که ترکیه این خبر را تکذیب نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از عربی پرس؛ این نخستین اظهارنظر درباره محل استقرار مسئولان ارشد جبهه النصره است. این گروه چندی پیش توسط آمریکا در لیست گروه های تروریستی قرار گرفتند. گفته می شود که علی رغم برخی شایعات در مورد نزدیکی جبهه النصره به القاعده، در حقیقت این گروهک وابسته به جماعت اخوان المسلمون سوریه است که فرماندهی و هدایت آن را فاروق طیفور بر عهده دارد.
این منبع نزدیک به این جریان مسلح و تروریستی افزود: " ابولیث" یکی از مسئولان ارشد جبهه النصره که مسئولیتش بررسی اوضاع شهرهای کُردنشین سوریه خصوصاً شهر رأس العین بود، همراه پنج نفر دیگر در شهر الشدادی کشته شد.
"ابولیث کُرد" و از اهالی شهر قامشلی سوریه بود و احتمالا یکی از کردهای شهر حسکه جانشین وی خواهد شد.
برخی رسانه ها نیز خبری را درباره کشته شدن یکی دیگر از مسئولان ارشد جبهه النصره به نام "مالک سرمانی" منتشر کرده اند و نواری ویدیوئی نیز درباره کشته شدن وی وجود دارد ولی این نوار موثق نیست.
این گروه تروریستی که به صورت مستقیم توسط قطر و ترکیه حمایت مالی و تسلیحاتی می شود، در درگیری با ارتش سوریه در شهر الشداده بسیاری از نیروهای خود را از دست داد که علاوه بر ابولیث افرادی مانند خالد الدیحان المطیری معروف به ابوسلیمان کویتی، ایهاب الوکاع معروف به ابو فاروق و جمعه العجه در این درگیری ها کشته شدند.
 
 
  

 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها