آغاز زودهنگام مراسم پیروزی انقلاب لیبی

آغاز زودهنگام مراسم پیروزی انقلاب لیبی
جمعه 27 بهمن 1391 - 22:54

مراسم زودهنگام دومین سالگرد انقلاب 17 فوریه 2011 لیبی امروز (جمعه) آغاز شد و این در حالی است که دولت برای جلوگیری از بروز احتمالی ناآرامی ها مرزهای این کشور را بست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهی از مردم در میدان شهدای شهر طرابلس – پایتخت لیبی - تجمع کردند و پیش بینی می شود که هزاران نفر از مردم در روزهای آینده پیروزی انقلاب را در این میدان جشن بگیرند.
شهر بنغاری که خاستگاه انقلاب تونس نامیده می شود نیز صحنه حضور مردمی برای مشارکت در مراسم پیروزی انقلاب خواهد بود.
منابع خبری تونسی گزارش می دهند که تعدادی از افسران امنیتی که در دوران رژیم معمر قذافی خدمت می کردند، در چند ماه گذشته در شهر بنغازی ترور شدند و امروز نیز یک بمب دست ساز به سوی خودروی "ایمن العراک "فرمانده سابق گردان های "انقلاب" که نزدیک یک پاسگاه در مرکز این شهر توقف کرده بود، پرتاب شد ولی تلفاتی نداشت.
وزارت دفاع لیبی ایست های بازرسی را در ورودی های اصلی اکثر شهرهای این کشور از جمله طرابلس مستقر کرده است . مراسم پیروزی انقلاب در شهرهای دیگری مانند الزاویه نیز  برگزار شده است .
دولت لیبی برای جلوگیری از احتمال حمله عوامل رژیم معمر قذافی به  مردم و ایجاد ناآرامی در دومین سالگرد پیروزی انقلاب تدابیر امنیتی را تشدید کرده است و به همین دلیل مرزهای زمینی این کشور با تونس و مصر را بست و فقط به فرودگاه های طرابلس و بنغازی اجازه داده است که از روز 14 فوریه تا روز 18 این ماه خدمات ارائه دهند زیرا اعلامیه هائی چند روز گذشته در شهرهای بنغازی و طرابلس توزیع شد که در این اعلامیه ها مردم به تلاش برای سرنگون کردن نظام حاکم ترغیب شده اند و دولت عوامل رژیم سابق را توزیع کنندگان این اعلامیه ها می داند. 
طرفداران نظام فدرالیسم نیز ساکنین بنغازی را به تظاهرات فراخوانده اند.
الصادق الغریانی مفتی اعظم لیبی نیز برای جلوگیری از بروز خشونت های احتمالی مردم این کشور را به حفظ دستاوردهای انقلاب فراخوانده است .
الغریانی در بیانیه ای اعلام کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب مستلزم منع دشمنان لیبی از نیل به اهداف خود یا سوء استفاده آنها از مطالبات قانونی مردم است .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها