اعتراض اخوان المسلمین مصر به خشونت مخالفان

اعتراض اخوان المسلمین مصر به خشونت مخالفان
شنبه 28 بهمن 1391 - 13:51

هماهنگ کننده روابط خارجی حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین مصر اقدامات خشونت بار مخالفان را دلیل بروز خفقان سیاسی در این کشور دانست.

"ولید الحداد" با بیان اینکه خفقان سیاسی در مصر از زمانی آغاز شده که احزاب مخالف روش مقابله و خشونت را برای اعلام مخالفت خود با دولت در پیش گرفتند، اظهار داشت: ریختن به خیابانها و درگیری و خشونت راه حل مشکلات کشور نیست.
الحداد خاطرنشان کرد: جبهه نجات که خواهان برگزاری تظاهرات است، نمی تواند به خوبی آن را کنترل کند.
وی افزود: درحالی که محمد مرسی گروههای سیاسی را به مذاکره فراخواند و اعلام کرد که همه افراد با مواضع مختلف می توانند در این مذاکره  مشارکت کنند، می بینیم  جبهه نجات به نمایندگی از مخالفان با ادعای اینکه مذاکرات بی نتیجه خواهد بود و رئیس جمهوری نتایج را اجرا نخواهد کرد، با همه دعوتها برای مذاکره مخالفت می کند.
الحداد اظهار داشت: گویا جبهه نجات پیش از آغاز مذاکره نتایج را می داند.
هماهنگ کننده روابط خارجی حزب آزادی و عدالت خاطرنشان کرد:هیچ مذاکره مشروطی پذیرفتنی نیست و باید بر اساس گفته رئیس جمهوری همه در مذاکره شرکت کرده و راه حلها را ارائه دهند، و برای یافتن راهکارها به توافق برسند اما مخالفان  شرایط انجام نشدنی پیشنهاد می دهند و رسانه ها را تحریک می کنند؛ اما این راه حل نخواهد بود.
وی درباره پیشنهادات مخالفان مبنی بر تغییر دولت گفت : پس از مدت کوتاهی انتخابات داریم و امکان دارد اکثریت با مخالفان یا حزب آزادی و عدالت یاحزب النور یا حزب دیگر باشد؛ اما کشور هم اکنون این تغییر تکراری را تحمل نخواهد کرد زیرا  تشکیل دولت جدید و انجام وظایف وقت زیادی خواهد گرفت.
الحداد افزود: ما از ابتکارهای احزاب و گروههای سیاسی برای برون رفت از این بحران کنونی  استقبال می کنیم و باردیگر می گویم هرگونه اختلاف باید در جریان مذاکرات بررسی و حل و فصل شود.
fz-15-21:37
 
 

پربیننده ترین خبرها