مفتی اهل سنت: بعث در عراق جایگاهی ندارد

مفتی اهل سنت: بعث در عراق جایگاهی ندارد
شنبه 28 بهمن 1391 - 17:55

بغداد، العالم - مفتی اهل سنت عراق، درخواست "عزت الدوری" معاون فراری صدام حسین دیکتاتور معدوم این کشور از معترضان برای حرکت به سمت بغداد را بی اهمیت توصیف کرد و گفت: الدوری و حزب بعث هیچ جایگاهی در عراق ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع خبری شبکه العالم، در حالی که علما و مراجع اهل سنت عراق برای حفظ منافع ملی کشور، فتوای منع راهپیمایی به سوی بغداد را صادر کرده اند؛ معاون سابق و فراري "صدام حسين" دیکتاتور معدوم عراق در جدیدترین اقدام تحریک آمیز خود، با انتقاد از این فتواها، خواستار حركت معترضان به سمت پايتخت شد.
"شیخ مهدی الصمیدعی" در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به این که درباره عزت الدوری بزرگنمایی شده است، گفت: وی هیچ جایگاهی درعراق ندارد و برخی سیاستمداران می خواهند با جنجال آفرینی، از این مزدور فراری کابوسی هولناک بسازند.
مفتی اهل سنت عراق، افزود: حتی اهل سنت عراق نیز اعتقادی به تاثیر حزب بعث بر تظاهرات الانبار ندارند، اما تردیدی نیست که "حزب اسلامی عراق" به دنبال بازداشت محافظان رافع العیساوی وزیر دارایی عراق در این تظاهرات نقش قابل توجهی دارد.
یادآور می شود که 200 تن از علما و بزرگان قبایل استان های کرکوک، صلاح الدین، دیاله، نینوا، الانبار و بغداد به نمایندگی از معترضان تصمیم گرفتند از رفتن به بغداد و اقامه نماز در منطقه متشنج الاعظمیه بغداد، صرف نظر کنند.
الصمیدعی در پایان، سیاستمداران عراقی را به سعه صدر دعوت کرد و درباره تکرار نام هایی چون "الدوری" و بزرگ نمایی در این خصوص هشدار داد.
15-18:12
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها