انگلیس: دولت چاد، عمر البشیر را بازداشت کند!

انگلیس: دولت چاد، عمر البشیر را بازداشت کند!
شنبه 28 بهمن 1391 - 22:49

انگليس از دولت چاد خواست كه "عمر البشیر" رئيس جمهور سودان را در جریان سفر به این کشور، بازداشت كند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مقامات انگليسی از دولت چاد خواستند، رییس جمهور سودان را كه قرار است براي شركت در نشست سران منطقه به اين كشور سفر كند، به محض ورود به "انجامنا" پایتخت این کشور،  بازداشت كرده و به دادگاه جنايي بين المللي تحويل دهد.
" مارك اسموندز" وزير امور آفريقايي كابينه انگليس گفت: در صورت بازداشت نشدن البشير، اين سومين باري خواهد بود كه دولت چاد در اجراي قرار بازداشت صادر شده از دادگاه جنايي بين المللي در حق البشير کوتاهی می کند.
وي افزود: چاد به همكاري كامل با دادگاه جنايي بين المللي تعهد كرده است و من بار ديگر تاکید دولت انگليس به پايبندي به اين تعهدات را يادآوري مي كنم.
اين وزير انگليسي سپس تاكيد كرد: دولت انگليس از چاد انتظار دارد به تعهدات خود عمل كند و عدم پايبندي به اين تعهدات، موجب نوميدي و ناخرسندي دولت انگليس خواهد شد.
چاد یکی از کشورهایی است که پیمان دادگاه کیفری بین المللی را امضا کرده و این دادگاه، رییس جمهوری سودان را به ارتکاب جنایت جنگی در منطقه دارفور سودان متهم کرده است.
درخواست عجیب دولت انگلستان در حالی مطرح می شود که "ادریس دِبی" رییس جمهور چاد، هفته گذشته در سفر رسمی به سودان، مورد استقبال رسمی عمر البشیر قرار گرفته بود.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها